امروز: چهارشنبه, ۴ بهمن , ۱۳۹۶ - Wednesday, 24 January , 2018
کد خبر: 83114

بالا بردن انگیزه خرید مشتریان با ایجاد حس فوریت و اضطرار

انگیزه در انسان ها به عنوان نیروی محرکه ای است که آنها را به حرکت و اقدام برای انجام کاری وا می دارد. انسان ها به لحاظ روان شناختی بیشتر برای انجام کارهایی انگیزه و انرژی پیدا می کنند که برای انجام آن احساس اجبار کنند. پس می توان از این ویژگی ذاتی ان ...

انگیزه در انسان ها به عنوان نیروی محرکه ای است که آنها را به حرکت و اقدام برای انجام کاری وا می دارد. انسان ها به لحاظ روان شناختی بیشتر برای انجام کارهایی انگیزه و انرژی پیدا می کنند که برای انجام آن احساس اجبار کنند. پس می توان از این ویژگی ذاتی انسان ها در امر فروش بهره برد. مشتریان هر وقت احساس کنند زمان کافی برای تهیه یک محصول را دارند، خرید آن را به تعویق می اندازند و ترجیح می دهند گزینه های دیگر را امتحان کنند و در نهایت پس از آزمودن دیگر گزینه ها به سراغ خرید یک محصول بروند.

به گزارش دریک آنلاین به نقل از فرصت امروز، در این مدت زمان وقفه ای که مشتریان در حال آزمودن سایر گزینه ها هستند شما بسیاری از مشتریان خود را در بازاریابی از دست می دهید. پس بهتر است به فکر راهی باشید که فاصله احساس نیاز به خرید یک محصول و اقدام به خرید آن را در مشتریان کوتاه تر کنید. از جمله روش هایی که برای کم کردن این فاصله در بسیاری از کسب وکارها استفاده می شود ایجاد حس اضطرار و فوریت در مشتریان است.

آگهی های بازرگانی که از واژه «بشتابید»، «فرصت محدود»، «فرصت استثنایی»، «فقط تا … زمان فرصت باقی است»، «تنها چند عدد باقی مانده است» استفاده می کنند در واقع می خواهند یک حس فوریت در مشتریان ایجاد کنند. اگر بتوانید احساس فوریت در مشتریان را ایجاد کنید می توانید از مزایای زیر بر اساس نظر مشاوره بازاریابی و تبلیغات بهره مند شوید:

یک) برنامه ریزی های شما دقیق تر می شود

در صورتی که بدانید به طور دقیق چه تعداد سفارش دارید یا تا چه زمانی در اوج سفارشات و تقاضای محصول هستید به راحتی می توانید تخمین بزنید که تا چه میزان سفارش خواهید داشت یا اینکه تا چه زمانی فرصت تهیه آن را دارید. پس به راحتی برای میزان تولید و تحویل محصول می توانید برنامه ریزی کنید.

دو) مانع فعالیت رقیب های خود می شوید

از زمانی که مشتریان در جریان فروش استثنایی شما قرار می گیرند تا زمانی که تصمیم و اقدام به خرید می کنند از آنجا که فرصت کوتاه و کمی است پس در این مدت زمان کوتاه هیچ رقیبی نمی تواند برای شما محدودیت ایجاد کند یا در بازار وارد شود. پس با این کار می توانید تا مدتی بدون رقیب جدی در بازار به فعالیت بپردازید.

برای ایجاد احساس فوریت از روش های مختلفی استفاده می شود که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود:

۱- ایجاد محدودیت زمانی

شما می توانید برای ایجاد انگیزه و ترغیب مشتریان برای اقدام فوری جهت خرید محصول تان آن را به صورت محدود یا فصلی به صورت استثنایی به فروش برسانید. به عنوان مثال شما می توانید مدت ۱۰ روز، یک ماه یا یکی از فصول مانند تابستان را برای عرضه کالا با شرایط استثنایی معرفی کنید. انتخاب هر یک از این زمان ها بستگی به نوع محصول شما دارد که بهتر است با مشورت بازاریاب های خود آن را انتخاب کنید.

۲- در تعداد محدود و کم عرضه کنید

می توانید برای ایجاد این حس فوریت کالاهای مورد نظر خود را که با شرایط استثنایی به فروش می رسانید در تعداد معدود و کمی عرضه کنید تا حس اضطرار بیشتری ایجاد شود.

۳- پیشنهادهای خاصی ارائه کنید

می توانید شرایط و پیشنهادهای خاصی را مطرح کنید که محصول خود را با این شرایط و پیشنهاد خدمات ویژه به فروش می رسانید.

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
مدیسه