۱۷:۱۹:۱۲ - سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵
شناسه خبر : 45085
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تولید ترمز ضد قفل یک سرمایه گذاری انحصاری و بی رقیب در کشور
فرصت سرمایه گذاری این نوبت یک طرح انحصاری و بدون رقیب می باشد. ترمز ضد قفل یا ABS بازار بزرگی دارد و کل نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

30 Nov 2006, Los Angeles, California, USA --- The 2007 Hyundai Azera Limited features Electronic Stability Control and a 6 Airbag system, including a thorax airbag. --- Image by © Car Culture/Corbis

ترمز ضد قفل یا ای‌بی‌اس  یک سامانهٔ ایمنی برای ترمز در خودروها است که مانع قفل‌ماندن چرخ‌های اتوموبیل در هنگام ترمز گرفتن توسط راننده می‌شود. قفل نشدن ترمزها باعث می‌شود راننده بتواند حتی در حالی که پدال ترمز را تا آخرین حد فشرده است، بدون از دست دادن کنترل خودرو، موانع را با فرمان‌دادن دور بزند و از محدودهٔ خطر خارج شود.

با توجه به به بازار گسترده داخل و همچنین عدم وجود تولیدکننده داخلی تولید ترمز ضدقفل یک فرصت سرمایه گذاری جذاب و بی رقیب محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این طرح با دریک آنلاین همراه باشید.

معرفی محصولات تولیدی

اجزاء منفصله سیستم ترمز ضد قفل برای انواع محصولات تولید داخل

نوع و مشخصات محصول

محصولات تولید شده در این طرح شامل تولید بخشی از اجزاء مورد نیاز ترمز بوده و مجموعه مدولاتور ABS  نیز مونتاژ می گردد. اجزاء مختلف محصولات تولید شده شامل قسمتهای ذیل می باشد:

واحد کنترل الکترونيکي يا (ECU(Electronic Control Unit

واحد کنترل هيدروليکي يا (HCU (Hydraulic Control Unit

همچنین تولید پمپ ، سيلندر اصلي ، سلونوئيدها ، اکومولاتورها ، حسگرهاي سرعت از دیگر محصولات طرح می باشد.

هدف از اجرای طرح

بومی سازی تولید اجزای ترمز ABS همراه با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، همچنین افزایش عمق ساخت داخل بمنظور کاهش قیمت تمام شده مجموعه ترمز ABS به منظور رفع نیاز داخل می باشد.

مکانیسم عمل دستگاه

  • حسگرهاي سرعت با تشخيص سرعت چرخها ، اطلاعات لازم را به شکل سيگنال به ECU ترمز ABS ارسال مي کند.

ECU-  با محاسباتي دقيق که اطلاعات اوليه آن را تغييرات سرعت چرخشي چرخها و سرعت – خودرو تشکيل مي دهد ، وضعيت چراغها را بدست مي آورد.

  • در ترمزهاي شديد ECU به فعال کننده سيستم فرمان مي دهد که فشار بهينه و لازم را به هر کدام از ترمزها اعمال کند.

واحدهاي فشار هيدروليک ترمز براساس فرماني که از ECU مي گيرد فشار هيدروليک را کاهش يا افزايش مي دهند و يا ثابت نگه مي دارند به اين ترتيب براي جلوگيري از قفل شدن چرخ ها نرخ لغزش مطلوب که ۱۰ تا ۳۰ درصد   مي باشد ايجاد مي شود.

 

بررسی بازار

هر دستگاه تولید خودروی تولید داخل ملزم به استفاده از یک سامانه ترمز ضد قفل می باشد. همچنین خودروهای موجود نیز در صورت فرسودگی و خرابی نیاز به قطعات یدکی و یا تعویض کل سامانه ترمز دارند. بنابراین بازار این طرح بسیار بزرگ بوده و به میزان تولید خودرو در هرسال و همچنین نسبتی از خودروهای موجود می باشد. در حال حاضر کل نیاز کشور از طریق واردات تامین می گردد و هیچ تولیدکننده داخلی وجود ندارد. نیاز سالانه کشور برای این محصول به طور متوسط حدود ۱,۵۰۰,۰۰۰ دستگاه در سال می باشد.

مصرف كنندگان عمده: صنایع خودروسازی

ميزان تقاضا :  ۱،۵۰۰،۰۰۰ست

ميزان توليدات داخلي: در حال حاضر تولید کننده داخلی در کشور وجود نداشته وصرفاً تامین نیاز خودرو سازان داخلی از مجاری بازرگانی انجام می‌گیرد.

پيش بيني ظرفيت و تركيب توليد طرح: ۵۰۰ هزار ست(مجموعه) ظرفیت اسمی در سال با راندمان ۹۰ درصد

پيش بيني قيمت تمام شده محصول : هر مجموعه در حدود ۸۷ دلار

قيمت فروش محصول : هر مجموعه برابر با ۱۰۰ دلار

 

دستگاه ها و تجهیزات و مواد اولیه مصرفی:

دستگاهها و تجهیزات تولید و همچنین دانش فنی مورد نیاز را می توان از کشورهای متعددی تامین نمود. مطابق بررسی های به عمل آمده توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، تکنولوژی شرکت Zhejiang Wanxiang Precision Industry ،بزرگترین تولید کننده قطعات خودرو در چین مورد تایید بوده و می تواند دانش فنی و تجهیزات مورد نیاز را تامین نماید. این مجموعه قطعات مختلفی مانند ترمز ضدقفل، پلوس، جعبه فرمان، سیستم ترمز، اجزاء سیستم تعلیق و غیره را تولید می نماید.

 عمده مواد مصرفی مورد نیاز نیز شامل قطعات الکترونیکی، مکانیکی و مصرفی می باشد که از بازار داخلی و خارجی قابل تامین می باشد.

امکانات مورد نیاز

مطابق تحقیقات دریک آنلاین برای ایجاد یک واحد صنعتی تولید ترمز ضد قفل با ظرفیت ۵۰۰ هزار واحد در سال به ۲۰ هزار متر مربع زمین نیاز می باشد.

آب :  ۱۷ متر مكعب در روز

     –  برق ‌:   ۵۰۰ کیلووات در روز

     –  گاز‌ : ۷۰۰ متر مكعب در ساعت

نزدیکی به شبکه حمل و نقل سراسری از دیگر نیازمندیهای طرح می باشد.

 

سرمایه گذاری مورد نیاز و شاخصهای مالی

  مطابق تحقیقات دریک آنلاین برای ایجاد این واحد تولیدی به ۲۱۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت نیاز دارید. طرح در مقیاس طرحهای صنعتی بازدهی مناسبی برخوردار بوده و نرخ بازده داخلی آن حدود ۳۷ درصد می باشد. درآمد سالیانه از فروش محصولات در ظرفیت اسمی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۲۰ میلیارد تومان از سود خالص عملیاتی برخوردار می باشد. زمان بازگشت سرمایه نیز بین ۳ تا ۵ سال بر اساس حجم فروش عملیاتی متغیر می باشد. با توجه به نیاز کشور به محصولات طرح امکان استفاده از تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت ریالی جهت تامین مالی وجود دارد. همچنین به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز نیز باید برنامه ریزیهای لازم صورت پذیرد. این طرح از اشتغالزایی بالایی برخوردار بوده و امکان اشتغال ۹۹ نفر را فراهم می نماید.

ارزیابی نهایی

با توجه به نتايج حاصله ارزش حال سرمايه گذاري طرح مثبت بوده و از جذابيت قابل قبولی براي سرمايه گذاري برخوردار می باشد. از آنجايي كه نرخ بازگشت سرمايه حدود ۳۷ درصد بوده اجراي اين طرح از جذابيت خوبي برخوردار بوده و نتايج حاصل از تجزيه و تحليل حساسيت نیز موید توجیه اقتصادی طرح می باشد.

همچنین با توجه وجود  خريدار انحصاري ( شركت‌هاي خودروسازي)، بايسته است با عقد  قرارداد تضمين فروش محصولات طرح به مصرف کننده نهايي ، ريسک سرمايه گذاري را تاحد قابل  ملاحظه ای کاهش داد.

منبع: واحد تحقیقات سرمایه گذاری دریک آنلاین

چنانچه در ارتباط با فرصتهای معرفی شده علاقمند به اطلاعات بیشتر می باشید با دریک آنلاین تماس بگیرید و یا سوالات خود را از طریق investment@dariconline.ir ارسال فرمایید.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب