اخبار تاپ - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان

قاصدک 24

 

 

۱۴:۴۲:۵۸ - پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
شناسه خبر : 46685
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حل مشکلات با مدیران میانی
یک رابطه بد به‌صورت زنجیروار از بالا به پایین بین رهبران شرکت رخنه می‌کند‏.

مطالعه‌ه‏ای انجام شده توسط دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt) که در ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شد، نشان داد هنگامی‌که مدیران میانی رابطه کاری خوبی با رئیس خود ندارند، مدیران ارشد تا کارمندان رده پایین اثرات آن را احساس می‏‌کنند. این رابطه بد، اثر مهمی بر روحیه کارکنان دارد و باعث عدم ثبات کارکنان می‏‌شود.

1580


هنگامی‌که مدیران ارشد ارتباط ضعیفی با مدیران میانی داشته باشند، مدیران میانی نیز ارتباط ضعیفی با کارمندانشان خواهند داشت. این یک واکنش زنجیره‏ای در اثر رهبری نادرست است. هرچند این اثر بسیار ناراحت‌کننده است ولی قابل‌حل کردن است و بهبود آن با بهبود روابط بین مدیران ارشد و مدیران میانی و توسعه‏‌ی بهتر رهبری امکان‌پذیر می‏‌شود. در ادامه به چگونگی انجام این کار می‏‌پردازیم:

  • خطوط ارتباطی ایجاد کنید

ارتباطات کلید هر رابطه است، اما مدیران میانی احساس می‏‌کنند با مدیر ارشد در ارتباط نیستند. درواقع فقط ۲۵ درصد از مدیران میانی در ۱۰۰۰ شرکت جهانی که در سال ۲۰۱۴ توسط اینزیگنیام (Insigniam) بررسی شدند، بیان کردند که در یک سال حدود ۱۳ ارتباط متقابل با مدیران خود دارند. آنچه به این موضوع شدت می‌دهد ۷۰ درصد آن‏ها اعلام کردند که به دلیل بی‏‌توجهی سرپرست خود، به‌شدت خسته و نا‏امید هستند.

مطالعه‏‌ای که توسط موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد هنگامی‌که مدیرعامل‌ها زمانی را به‌طور منظم برای ارتباط با مدیران میانی اختصاص دهند، عملکرد بهتر و رضایت بیشتر می‏‌شود. از بین کسانی که بیان کردند مدیرانشان به‌طور منظم با آن‏ها ملاقات دارند، ۴۴ درصد اعلام کردند که به کار خود متعهدند، درصورتی‌که از بین کسانی که مدیران خود را به‌طور منظم ملاقات نمی‏کنند فقط ۲۰ درصد چنین ادعایی داشتند.

راه‌حل بسیار ساده است. ارتباطات پایدار بین مدیران میانی و مدیران ارشد را تسهیل کنید تا مدیران میانی را در چرخۀ مناسب قرار دهید. ایده‌‏های آن‏ها را در نظر بگیرید و به مشکلات و دغدغه‌‏هایی که دارند گوش دهید.

  • مدیر میانی خود را ترفیع دهید

با حجم زیاد کار، ارتباطات کم و فرصت‏های کمتر برای ترقی، مدیران میانی احساس می‏کنند که به حال خود رهاشده‌اند تا شرایط را بر اساس حدسیات خود مدل‌سازی کنند.

در این شرایط مدیران به‌سرعت احساس نا‏امیدی می‏کنند. نداشتن مدل مناسب جهت ترفیع باعث می‏شود که آ‏ن‏ها رسیدن به سطح بعدی از زندگی حرفه‏ای خود را دور از دسترس ببینند. بر اساس بررسی اینزیگنیام، تنها ۱۵ درصد از مدیران باور داشتند که به مقام بالاتر مدیریت در شرکت خود نائل خواهند شد. هنگامی‌که مدیران میانی احساس کنند ارتقاء شغلی آن‏ها در نظر گرفته نمی‏‌شود، اوضاع وخیمی در سازمان به وجود می‌‏آید. حس خشم و تنفر از مدیران ارشد در آن‏ها ایجاد می‏‌شود و احساس می‏کنند برای موفقیت در موقعیت شغلی خود، به منابع مناسبی دسترسی ندارند.

با گسترش برنامه‏‌های توسعه رهبری، به هر مدیر ابزار موردنیاز برای پیشرفت شغلی را بدهید. فرصت ترقی را نه‌فقط به مدیران رده‌بالا، بلکه به همه مدیران پیشنهاد دهید. به این طریق مدیران میانی، رهبران بهتری خواهند بود، احساس تعهد بیش‏تری داشته و نسبت به آینده‏‌شان در سازمان خوش‌بین‌تر می‏شوند و رابطه بهتری با مدیرعامل‏‌ها خواهند داشت.

  • مربی‏های مناسب را شناسایی کنید

درگیر کردن مدیران میانی در برنامه‏‌های توسعه رهبری، اولین گام برای تربیت مدیران بهتر و روابط مؤثرتر در همه‌‏ی سطوح است. یک گام جلوتر رفته و مربیانی برای پیشرفت مدیران میانی قرار دهید. بررسی‏‌های انجام‌شده توسط دلویت (Deloitte) در سال جاری نشان داد، ۶۱ درصد از مدیرانی که شخصی در توسعه مهارت‏‌های رهبری به آن‏ها کمک می‏کند، بیان کردند که داشتن مربی برای آن‏ها مفید بوده است. همچنین کسانی که قصد دارند بیش از ۵ سال کنار کارفرمای خود بمانند، دو برابر افراد دیگر تمایل به داشتن مربی دارند.

از مدلی برای توسعه رهبری استفاده کنید که در آن‌یک مربی حضور داشته باشد. حتی مدیران ارشد می‏توانند به‌عنوان مربی مدیران میانی عمل کنند. به این طریق افراد، بیشتر درگیر آموزش می‏شوند و مدیران میانی احساس بهتر و نزدیک‏تری نسبت به مدیران عامل خود خواهند داشت.

  • اختیار بیشتری به آن‏ها دهید

مدیران میانی می‏خواهند که کار خود را انجام دهند و رهبری کارمندان را بر عهده گیرند، اما مدیران ارشد همیشه این اجازه را به آن‏ها نمی‏‌دهند. طبق بررسی اینزیگنیام، ۵۰ درصد مدیران میانی بیان کردند که نا‏امیدی و خستگی اولیه‏‌ی آن‏ها نسبت به شغلشان به این دلیل است که اجازه تصمیم‏‌گیری ندارند. هنگامی‌که مدیران ارشد در مورد کوچک‌ترین مسائل نیز خودشان تصمیم می‏‌گیرند، مدیران میانی احساس می‏کنند که از هیچ‏گونه قدرتی برخوردار نیستند.

کارآفرینان هنگامی‌که مدیریت خرد را متوقف کنند، استارتاپ خود را حفظ کرده‌‏اند.

20100422-friendship-300x205

مدیران ارشد باید در مورد تصمیم‏گیری و داشتن مسئولیت‏‌های بیشتر، به مدیران میانی بیشتر اعتماد کنند. مدیران ارشد ممکن است ابتدا احساس راحتی نسبت به واگذاری تصمیم‏گیری‏‌ها به مدیران میانی نداشته باشند، اما پس از فرصت‏‌های توسعه رهبری بیشتر، کم‏‌کم اعتماد آن‏ها بیشتر می‏‌شود و به مدیران میانی اجازه می‌‏دهند تا توانایی‏شان را نشان دهند.

لینک مقاله اصلیsetak

بیمه پارسیان

 
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب