رقیب اوبر در چین

چاپ

به گزارش دریک آنلاین به نقل از اتاق تهران، غول تاکسی یاب و سواری چین روز گذشته اعلام کرد به دنبال معامله ای در یک استارت آپ -Bluegogo- است و به زود سرویس اشتراک گذاری دوچرخه را رونمایی می کند.

با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد دلار، «دیدی» در بازار تاکسی یاب و سواری چین فرمانروایی می کند، البته بعد از اینکه اوبر از این کشور خارج شد. در حال حاضر آنها به دنبال استفاده از نفود مالی خود در دیگر بخش های حمل و نقل هستند.

با این حال او وارد یک میدان شلوغ شده است. اشتراک گذاری دوچرخه در چین تحت سلطه دو استارت آپ غول، اوفو (Ofo) و موبایک (Mobike) قرار دارد که هرکدام بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند. همچنین ده ها شرکت کوچک دیگر هم در این بازار وجود دارد، ازجمله Bluegogo. موبایک سال ۲۰۱۷ اشتراک دوچرخه را در ۱۵۰ شهر و ۱۰ کشور راه انداخت. اوفو هم در آخرین اظهار نظر گفته بود هدفش رسیدن به ۲۰ کشور و ۲۰۰ شهر چین است. البته آنها با چالش استخدام مواجهند.

شرکت ها در زمینه تامین مالی هم با مشکل مواجه شده اند. Bluegogo در اوج کار خود ۲۰ میلیون کاربر و بیش از ۶۰۰ هزار دوچرخه داشت، اما از فقدان بودجه رنج می برد.

عرضه در صنعت از تقاضا پیشی گرفته است. چندین شرکت از کسب و کار ها خارج شده اند، در حالی که گروهی دیگر سعی کرده اند با ادغام بودجه را تامین کنند. کوهی از دورچه های رنگارنگ دور انداخته شده در سراسر چین جمع شده است که باعث شد مقامات تعداد دوچرخه در بعضی شهرها را محدود کنند.

شو یو، تحلیلگر و پژوهشگر IDC می گوید که با این حال، «دیدی واقعا وارد رقابت با شرکت های اشتراک گذاری دوچرخه در زمینه حمل و نقل شده است.»

موبایک ماه گذشته سرویس اشتراک خود را در جنوب غربی چین راه اندازی کرد.

با این حال دیدی یک شرکت اشتراک دوچرخه جدید نیست. اوفو سیستم خدمات یکپارچه ای در برنامه های خود دارد.

معامله با Bluegogo باعث شد که این استارت آپ دوباره به زندگی برگردد. در حالی که او چند ماه پیش در آستانه فروپاشی بود.

براساس گزارش های منتشر شده، دیدی دوچرخه ها را تحت نام تجاری خودش ارائه می دهد.

به اشتراک بگذارید...