سه راهکار ضروری برای تبدیل مشتریان محتوا به مشتری واقعی

چاپ

کجا این اتصال قطع شده است؟ چرا شرکت‌ها می‌توانند ساعاتی را صرف سرمایه‌گذاری در ایجاد محتوا کنند، اما تلاش‌هایشان در رسیدن به مخاطبان ناکام می‌ماند؟

من بنا به تجربه شخصی خود می‌دانم که راز این مسئله در این نیست که محتوایشان بد است بلکه، آنها مهارت تبدیل محتوا به گفتار را ندارند.

برای چند ثانیه به این مسئله فکر کنید. دلیل تولید محتوا آن است که می‌خواهید مردم را به سوی مصرف آن محصول ترغیب کنید و آن را به لحاظ اجتماعی به اشتراک بگذارید و چارچوب نتیجه محور یا حتی خرید را تکمیل کنید. با چنین ذهنیتی، دلیل اینکه محتوا به تشویق بینندگان برای عملی نمودن نیاز دارد، کاملاً مشخص است.

اگر همین حالا در حال تهیه محتوا هستید، از خودتان این سوالات را بپرسید تا بتوانید به بهبود نرخ تبدیل و ارتقای بازده بازاریابی محتوا در سرمایه‌گذاری کمک کنید.

 

آیا میدانم که خریدارانم چه کسانی هستند؟

بدیهی است که همه می‌دانیم بخش بزرگی از هر برنامه فروش آگاهی از این مسئله است که محصول به دست چه کسانی می‌رسد و این محصول در منظر آنها چگونه بوده است. با وجود این، همین مسئله در مورد کمپین‌ها محتوا صادق است.

فرض کنید که وب سایت شما اقدام به فروش محصولات زیبایی پوست می‌نماید. به عنوان صاحب فروشگاه، شما به محصولات سازگار با محیط زیست و فرآیندهای اخلاقی خود در امر تولید افتخار می‌کنید، بنابراین تصمیم می‌گیرید که از طریق داده‌نمایی این جنبه از کسب و کار خود را به تصویر بکشید.

اما آیا مطمئن هستید که هدف واقعی شما در مورد محصول یا روش‌های تولید شما برای مشتریان هدف‌تان مهم است یا خیر؟ اگر بزرگترین نگرانی خریداران شما این باشد که آیا محصولات شما به حل مشکلات پوستی آنها کمک می‌کند یا خیر، در این صورت چه خواهد شد؟

آگاهی از خریداران و درک نیازهای آنها به شما در فرآیند تولید محتوا کمک خواهد کرد و علاوه بر این که موجب بهبود نرخ تبدیل فروش می‌شود، بهترین ابزار برای کمک به شما در بهبود شخصیت خریدار خواهد بود.

روش‌های متعددی برای بهبود شخصیت خریدار وجود دارد (که در واقع، تصاویر فرضی از مشتریان هدف هستند و مشتمل بر اطلاعات اینفوگرافی، فرآیندهای فکری و غیره است). در اینجا به برخی از منابعی که می‌تواند برای شروع به شما کمک کند اشاره خواهیم کرد:

  • دانش ایجاد شخصیت خریدار (اینفوگرافیک)
  • آیا پیام‌های بازاریابی شما، افراد درستی را هدف قرار داده است؟
  • درک بهتر مشتریان، برخورداری از مزایای رقابتی
  • چگونگی ایجاد و استفاده از خریدار

 

آیا میداند که جای خریدارانم من در کجای قیف فروش است؟

صحبت در مورد اینکه خریداران چه کسی هستند کافی نیست. شما به ایجاد محتوایی نیاز دارید که در هریک از فرآیندهای خرید مورد درخواست آنها باشد.

الگوهای فروش سنتی، فرآیند خرید را با مراحل زیر به تصویر می‌کشند:

  • شناخت مسئله
  • جستجوی راه حل‌های بالقوه
  • ارزیابی آلترناتیوها
  • اتخاذ تصمیم خرید
  • ارزیابی تصمیم خرید

همان مثال فروشگاه محصولات زیبایی را به خاطر بیاورید. فرض کنید که در مقابل فهرستی از عناوین وبلاگ‌هایی هستید که برای ماههای آینده در نظر دارید. از آنجا که پست‌های وبلاگ بخش مهمی از کمپین محتوای بازاریابی است، فرد باید از استفاده از این فضا برای تعامل با خواندگان و تشویق آنها به خرید محصولات خود اطمینان حاصل کند.

از طریق این جلسات طوفان فکری با ایده های زیر مواجه می‌شود:

  • همه آنچه که باید در مورد دلیل بروز چین‌خوردگی پوست بدانید
  • جوش زده‌اید؟ 30 مشکلی که هیچ کس چیزی راجع به آن نمی‌گوید
  • مرطوب کننده 101 : 10 نکته برای فصل زمستان
  • «آیا پدهای لایه بردار صورت» برای محیط زیست مضر هستند؟

با نگاهی سطحی درمی‌یابیم که تمام این موارد، عناوین جذابی برای وبلاگ هستند. اینها همگی موضوعاتی هستند که به مشتری القا می‌کند باید در فرآیند خرید خود تجدیدنظر کند!

در حالی که خرده‌فروش ما می‌تواند از هریک از این پست‌های وبلاگ برای پیشنهاد محصولات خود به عنوان راه حلی بالقوه استفاده کند، اما چیزی در این فهرست برای کمک به مشتری در مقایسه محصولات با دیگری وجود ندارد.

هیچ یک از موارد زیر نمی تواند به خرده فروش کمک کند:

  • آیا می‌دانید اسید Docosahexaenoic موجود در محصول ما چه کاری انجام می‌دهد؟
  • می‌دانید محتوای پاک کننده‌ها چیست؟
  • مطالعه موردی سارا در مورد پاک‌کننده‌های طبیعی
  • تعهد ما به محیط زیست : 7 دلیل بر قابل بازیافت بودن محصولات شرکت

آیا فراخوانی برای اقدام موثری را برای اقدامات مطلوب خود مدنظر قرار دادهام؟

در بالا، به مشکلات فراخوانی برای اقدام به منظور کمک به تهییج مشتریان از طریق فرآیندهای خرید با استفاده از محتوا اشاره کردیم. با وجود این، از آنجا که چنین عنوانی برای موفقیت کمپین‌های محتوای شما حائز اهمیت است، شایستگی توجه مجدد در این بخش را نیز خواهد داشت.

اگر می‌خواهید که محتوای شما دستاوردی برای شما داشته باشد، باید به آن مهلت بدهید. اما منظور از مهلت چیست؟ هر بخش از محتوایی که ایجاد می‌کنید باید منضم به اقدامات مطلوب از جمله هریک از موارد زیر باشد:

  • فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس یا دیگر سایت‌های اشتراک گذاری اجتماعی
  • خبرنامه ایمیلی
  • ارجاع به دیگران
  • دانلود وایت‌پیپرها
  • ویدئو
  • درج شماره تماس شرکت
  • خرید

واضح است که هدف از این کار مرتبط نمودن اقدام مطلوب شما با نوع محتوایی است که ایجاد می‌کنید. برای نمونه، اگر از خوانندگان بخواهید که اینفوگرافیکی را روی فیس بوک یا توییتر به اشتراک بگذارند بهتر از زمانی که از بینندگان می‌خواهید محصول شما را خریداری کنند نتیجه خواهید گرفت.

به اشتراک بگذارید...