امروز: پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۳۹۷ - Thursday, 24 May , 2018
کد خبر: 83855

شیوه های بازاریابی کالای لوکس را باید متفاوت اتخاذ کنید

کالاهای لوکس به کالاهایی گفته می شود که جنبه تجملاتی داشته و جزو کالاهای ضروری برای عموم مردم محسوب نمی شوند. میزان تقاضا برای آنها زمانی افزایش پیدا می کند که میزان درآمد افراد افزایش پیدا می کند، در نتیجه برای بازاریابی این کالاها لازم است از راهکا ...

۱- نیازی به ایجاد مزیت رقابتی نیست

در بازاریابی سنتی حتما باید یک مزیت رقابتی در بازار ایجاد شود تا بتوانید فروش بالایی داشته باشید. درحالی که در کالاهای لوکس تمایز ایجاد کردن با رقیبان چندان اهمیتی ندارد، بلکه لازم است کالای شما منحصربه فرد باشد. بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی می توان گفت کالای لوکسی که شما عرضه می کنید باید صاحب یک هویت مستقل باشد تا بتواند مشتریان را به سمت خود جلب کند. بنابراین، کالای لوکس لازم است هویت خاصی داشته باشد نه صرفا جایگاه خاص. بهتر است این نکته مهم در بازاریابی کالاهای لوکس را به خاطر داشته باشید.

۲ – نیازی نیست بی نقص ترین باشید

بسیاری از کالاهای لوکسی که وجود دارد این طور نیست که هیچ ایرادی نداشته باشند یا اینکه نسبت به کالاهای دیگر کمتر نقص داشته باشند، بلکه لازم است زیبایی و ویژگی های هنری برجسته ای داشته باشند.

۳- برخلاف بازاریابی سنتی، محصولات لوکس در اولویت هستند نه مشتریان

برعکس بازارهای سنتی که در آنها مشتریان در اولویت هستند و محصولات باید متناسب با نیازها و سلیقه های مشتریان تولید شود، ولی در محصولات لوکس این محصول یا برند است که در اولویت است و هر چقدر هم مشتریان انتقاداتی را به آن وارد کنند یا از برخی از جنبه ها یا طراحی های آن راضی نباشند شما نباید محصول را تغییر دهید، زیرا در محصولات لوکس این طراحی است که اولویت دارد و شما نیازی نیست این ترکیب را به هم بزنید.

۴- مشتریان قبلی برای شما کافی هستند

ما در بازارهای سنتی همواره به دنبال این هستیم که مشتریان جدیدی را پیدا کنیم و بتوانیم میزان تولید کالا و سپس درخواست و تقاضای آن از طرف مشتریان را افزایش دهیم، درحالی که در کالاهای لوکس نیازی نیست شما به دنبال مشتریان جدید باشید. اگر شما قرار باشد تعداد مشتریان خودتان را افزایش دهید، بنابراین ناخودآگاه از طیف های مختلف مردم با توان های مالی متفاوتی جزو مشتریان شما خواهند شد و این کیفیت محصول یا لوکس بودن آن را در معرض خطر قرار می دهد.

۵- کمیاب باشید

کالاهای لوکس بنا به شرایطی که دارند باید سعی کنند تعداد آنها در بازار محدود باشد تا مشتریان خود و موقعیت محصول را حفظ کنند. اتومبیل بنز با اینکه طرفداران خاص خود را دارد، ولی یکی از سیاست های این شرکت تولید کم محصول است تا در بازار کمیاب باشد. در واقع با این روش به ارزش محصول خود می افزاید. این سیاستی بود که پول مجازی بیت کوین از آن برای بالا بردن ارزش پول خود استفاده کرد.

کار تیمی و متعهدانه، رمز موفقیت در بازاریابی محصول لوکس

با اینکه همیشه در بحث بازاریابی، تمرکز اصلی روی تبلیغات و اثر آن بر ذهنیت مشتریان بوده است، اما زمانی که به برندهای لوکس موفق و بزرگ دنیا نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که روابط درون سازمانی و ارزش کارهای تیمی است که نقش اساسی را در موفقیت آنها بازی می کند. هر ساله، شرکت ها و برندهای بزرگ به عنوان ۱۰ محیط کاری برجسته شناخته و معرفی می شوند. این برندها، برای تمایز بهتر برندشان، فرهنگ درون سازمانی غنی و کارکنانی متعهد و باانگیزه دارند.

بسیاری از افراد عقیده دارند که برندها و شرکت های برتر، نیروهای انسانی بااستعداد و قوی را پیدا کرده و جذب خود می کنند، درحالی که شرکت ها و برندهای بزرگ، نیروی انسانی قوی و مستعد را می پرورانند. مسلما کارکنانی که با پیگیری و با جدیت و دلسوزانه به فعالیت خود برای بازاریابی محصول لوکس ادامه می دهند، راندمان و بهره وری بالایی دارند و به احتمال کمتری شغل یا محیط کاری خود را تغییر می دهند.

پژوهش ها ثابت کرده اند که در هر سازمان یا شرکتی که تعهد کارکنان آنها نسبت به سازمان بالاست، سود و بهره وری نیز در آنجا بالا بوده و میزان شکست به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند. کارکنانی که به شرکت و برند لوکس خود ایمان دارند، به قوانین و فرهنگی که حاکم بر فضای کاری آنهاست تعلق خاطر و تعهد دارند. در نتیجه، کارایی شرکت سیر صعودی پیدا می کند.

همچنین، این افراد نقش سفیر آن شرکت ها و برندها را برای بازاریابی کالای لوکس برعهده دارند. در دنیای کنونی، فعالیت های تبلیغ برند دیگر تنها به عهده بخش بازاریابی شرکت نیست، بلکه هر یک از کارکنان برند و منابع انسانی در این شرکتها نقش مهمی در تبلیغ و بازاریابی برند دارند. به دلیل نقش بسیار مهم کارکنان در موفقیت شرکت ها و برندها بهتر است متخصصانی که در بخش منابع انسانی فعالیت می کنند برای ایجاد تجارب خوشایند و ارتباط مناسب با کارکنان برای آنها یک سیستم پاداش ترتیب دهند. در نتیجه، همانطور که در بازاریابی و فروش، تجربه مشتریان بسیار اهمیت دارد، در این زمینه نیز تجارب کارکنان بسیار مهم است و باید در اولویت قرار داده شود.

پاداش های مناسب و به موقع یکی از عوامل مهم در افزایش وفاداری کارکنان است. مسئله مهم در ارائه پاداش برای کارکنان، آگاهی آنها از میزان بودجه ای است که برای پاداش آنها اختصاص داده می شود. تحت این شرایط است که وفاداری کارکنان افزایش می یابد و روابط بین کارکنان و کارفرمایان بهبود پیدا می کند. بهتر است برنامه های درون سازمانی را طوری طراحی کنید که از جذابیت کافی برخوردار باشد و کارکنان بتوانند آن را تشخیص دهند.

علاوه بر همه اینها، برای بازاریابی محصول لوکس، بهترین روش برقراری ارتباط با کارکنان تان این است که با زبان آنها با خودشان ارتباط برقرار کنید. می توانید برای این منظور، جلسات رودررو ترتیب دهید، به آنها ایمیل یا پیامک بزنید یا اینکه تماس،های تلفنی و تصویری داشته باشید. مهم است که نحوه ارتباط های شما با کارکنان تان و سایر روابط موجود در درون سازمان به شکل روزانه مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای اطلاع صحیح از نیازها و تمایلات کارکنان تان از آنها نظرخواهی کنید.

به طور کلی، باید همیشه میزان انگیزه کارمندان و تقویت همکاری آنها را برای بازاریابی کالاهای لوکس مد نظر قرار دهید و به اهمیت آن در افزایش جایگاه برند و شرکت تان توجه داشته باشید.

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(