امروز: دوشنبه, ۲۰ آذر , ۱۳۹۶ - Monday, 11 December , 2017
کد خبر: 69736

مشکلات متداول در شروع کسب و کارهای آنلاین

ورود به دنیای کسب وکار آنلاین ریسک و مشکلات زیادی به همراه دارد، ولی با افزایش سطح آگاهی و دریافت حمایت های موردنیاز، می توان مسیر امن تری را در پیش گرفت. ...

شروع یک کسب وکار در عمل بسیار سخت تر از آن است که تصور می شود. درحالی که طبق آمار ۶۶ درصد از جوانان ترجیح می دهند کار مستقل خود را آغاز کنند، تنها حدود ۳.۶ درصد از کسب وکارهای فعلی به جوانان زیر ۳۰ سال تعلق دارند.

تأسیس یک کسب وکار جدید ریسک زیادی با خود به همراه دارد. حدود ۹۰ درصد استارتاپ های تازه تأسیس شکست می خورند که این موضوع، چشم انداز امیدوارکننده ای برای کارآفرینان آینده نگر نیست. بعلاوه، اغلب اوقات خانواده، دوستان و جامعه، ایده های جوانان را درک و حمایت نمی کنند.

آنچه اغلب مردم از سقوط استارتاپ ها نمی دانند، این است که بسیاری از این عوامل شکست قابل پیشگیری هستند. شکست های فاجعه آمیز کلاسیک استارتاپ ها، معمولاً در این مجموعه جای می گیرند: کسری جریان نقدینگی، استراتژی های بی اثر بازاریابی و یا یک تیم مدیریتی ناقص.

لنا الکینز، استاد مبانی تجارت و میزبان گروه فیس بوکی Millennial Go Getters، که جامعه ای متشکل از ۱۵ هزار کارآفرین جوان است، مشکلات رایجی را که جوانان در شروع کسب وکارهای آنلاین خود با آن ها مواجه می شوند ازاین قرار می داند:

پیدا کردن اولین مشتری

الکینز نخستین مشتری خود را با پیوستن به گروه های بازاریابی آنلاین فیس بوک پیدا کرد. او در هر یک از این گروه ها، شرح کوتاهی را از معرفی  خود، آنچه می خواست ارائه دهد، دلایلی که او را برای این کار فردی واجد شرایط می کرد و راه های ارتباطی با خود، به اشتراک گذاشت. الکینز می گوید که تنها چند ساعت پس از اتمام این کار، نخستین مشتری با او تماس گرفت.

اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، یک گام عملی قدرتمند برای شما پیوستن به گروه های مربوط به تخصصتان در فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی است. پس ازآن باید در مورد خدمات و مهارت های خود پست یا مطلبی بگذارید که اعتبار شما را نشان دهد. مطمئن باشید که این کار شما را در راه تان به میزان قابل توجهی جلو می برد.

شما نمی دانید چگونه مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

الکینز معتقد است ارسال ایمیل های کوتاه ولی کامل به مشتریان بالقوه، شانس شما را برای آشنایی با مشتریان ایده آلتان بیشتر می کند. به این منظور شما باید مخاطبینی را که فکر می کنید می توانند مشتری بلندمدت شما باقی بمانند پیدا کنید، وب سایت ها یا صفحات شخصی آن ها را مرور کرده و ببینید در حال حاضر چه مشکلاتی را تجربه می کنند.

در مرحله ی بعد اطلاعات تماس آن ها را یادداشت کنید و برای آن ها ایمیلی تنظیم کنید که شامل این موارد باشد: در جملات ابتدایی پس از ذکر نحوه ی آشنایی، علاقه ی خود به تعامل با آن ها را بیان کنید. سپس با لحنی ملایم انتقادات خود را ذکر کنید.

مثلاً بگویید: « وقتی وب سایت شما را می دیدم متوجه شدم که برخی نکات می تواند بهبود زیادی در روند کارتان ایجاد کند.» سپس در ۳ خط ایده ای مختصر برای حل این مشکل ذکر کنید. درنهایت بگویید که خوشحال می شوید به سؤالات بیشتر آن ها پاسخ بدهید. الکینز معتقد است این روند تقریباً ۹۵ درصد اوقات شما را به نتیجه می رساند.

با افرادی که در زمینه ی تخصصی شما پیشرفت کرده اند، در ارتباط نیستید

هنگامی که تازه کسب وکار خود را شروع می کنید، هنوز در تصمیم گیری های استراتژیک تجربه ی چندانی ندارید. اما خوشبختانه می توانید با کمک و راهنمایی افراد مجرب، از اشتباهات احتمالی خود اجتناب کنید. توصیه ی الکینز این است که افرادی را پیدا کنید که در حال حاضر چندین قدم از شما جلوتر هستند و سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید. راهنمایی این افراد می تواند برای شما سرمایه ای ارزشمند باشد.

هوشمندانه یک معامله ی برد- برد را با این افراد طرح ریزی کنید، به طوری که به ازای راهنمایی هایی که می گیرید، آن ها را هم راضی نگه دارید. شاید بتوانید با پیشنهاد خلاقانه ی خود، از آن ها بخواهید که به شما فرصت تعامل با مخاطبین خود را بدهند. در این صورت شانس بیشتری برای معرفی خود به جامعه ی آنلاین خواهید داشت؛ که به معنای جذب مشتریان بیشتر است.

شما موردحمایت و پشتیبانی گروه خاصی نیستید

طبق آمار هرماه ۵۵۰ هزار کارآفرین جدید کار خود را شروع می کنند. بسیاری از آن ها به گروه ها و اجتماعات آنلاین کارآفرینی می پیوندند تا نکات و استراتژی های لازم را برای سرعت بخشیدن به رشد شرکت خود یاد بگیرند. الکینز که خود مؤسس یکی از این انجمن های آنلاین حمایتی کارآفرینان است، ارزش حضور در این جوامع را تائید می کند. این گروه ها شما را در هر مرحله از مسیرتان یاری می کنند و اگر سؤال یا مشکلی داشتید، با بیان تجربیات خود به شما یاری می رسانند.  در این صورت شما می توانید برای بسیاری از تردیدهای خود راه حل مناسبی پیدا کنید. با پیوستن به اجتماعات و انجمن های آنلاین کارآفرینی، حمایت و راهنمایی های موردنیازتان را دریافت می کنید.

شما با رسانه ها در ارتباط نیستید

با ارائه ی جلوه ای از خدمات خود در رسانه ها و نشریات، اعتبار شرکت خود را به شدت افزایش می دهید و با این ضمانت در آینده مشتریان بیشتری را به خود جذب خواهید کرد. ولی چطور می توانید حضور مطبوعاتی شایسته ای داشته باشید؟ الکینز معتقد است شما باید کار خود را با قدم های کوچک شروع کنید و پله پله پیش بروید. برای مثال ابتدا در نشریات یا رسانه های کوچک و بومی خودتان را معرفی کنید.

به گزارش دریک آنلاین به نقل از زومیت، این معرفی و تأییدیه ای که در پی آن به دست می آورید، بعدها برای حضور شما در مطبوعات معروف تر اعتبار خوبی محسوب می شود. وقتی رسانه ها خدمات شما را به نمایش بگذارند، مردم بیشتری به واسطه ی اعتمادی که به رسانه ها و مطبوعات دارند، به شما اعتماد خواهند کرد.

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
مدیسه