امروز: دوشنبه, ۱ آبان , ۱۳۹۶ - Monday, 23 October , 2017
کد خبر: 47373

هفت راه برای فروش بیشتر با تکیه به مشتریان فعلی

از این نکات برای حفظ روابط خود با مشتریانتان استفاده کنید، به اهداف فروش خود دست یابید و فروشهای جدید داشته باشید. ...

مشتری

در مقوله فروش، پیگیری سرنخ‌های جدید برای کسب و کارهای جدید، از جمله مشهودترین روشها در افزایش فروش است، اما لزوماً هوشمندانه‌ترین رویکردها همیشه به بیشترین فروش منتج نمی‌شوند.

اکثر فروشندگان آنچنان به دنبال مشتریان جدید هستند که به کلی از باارزش‌ترین دارایی خود یعنی مشتریان فعلی‌شان غافل می شوند.

گاهی اوقات، بهترین راه برای فروش بیشتر تکیه بر روابط با افرادی است که در حال حاضر در کسب و کار شما مشارکت دارند. خیلی ساده به نظر می‌آید، این طور نیست؟

اکثر فروشندگان انبوهی از مشتریانی را در اختیار دارند که ماهها یا سالها هم یادی از آنها نمی‌کنند. به همین دلیل یا شاید هم دیلیل دیگر، آنها در طول زمان از کف‌شان خواهند رفت. اما روش‌هایی برای حفظ روابط با مشتریان وجود دارد. در ادامه به هفت استراتژی اشاره می‌کنیم که می‌تواند موجب تعامل دوباره با مشتریان فعلی شما و دستیابی به اهداف فروش و یافتن فرآیندهای جدید فروش شود:

 

 

1- با مشتریان تماسی هدفمند برقرار کنید

مشتریان شما پرمشغله هستند، البته شما هم همین طور هستید اما نباید وقت را تلف کنید. می‌توانید با مشتریانتان تماس بگیرید و در مورد محصول یا خدمات جدید به آنها ارج بگذارید. هنگامی که تماس هدفمند با مشتریانتان داشته باشید، آنها نیز وقتی برای ارتباط دوباره با شما خواهند گذاشت.

 

2- آنها را به صرف یک وعده غذا دعوت کنید

فکر می‌کنید ویژگی مشترک مشتریان شما چیست؟ غذا خوردن. مشتریان عاشق صبحانه یا ناهار هستند. حتی دست‌نیافتنی‌ترین مشتریان هم به پیام شما در دعوت از آنها به یک وعده غذایی پاسخ خواهند داد.

 

3- برای آنها کارت تبریک تولد بفرستید

به لطف وجود رسانه‌های اجتماعی، دیگر یافتن روز تولد افراد کار سختی نیست، اما به این معنی نیست که رقبای شما از این مزیت غافل هستند. در برخی موارد هم ممکن استت شما تنها فردی باشید که کارت تبریک تولد برای کسی ارسال می‌کنید. این کارت، روشی قدرتمند و سریع برای تعامل با مشتریان فعلی محسوب می‌شود.

 

4- برای آنها یک یادداشت بفرستید

اکثر فروشندگان صرفاً به تماس تلفنی و ایمیل برای برقراری ارتبا با مشتریان تکیه می‌کنند. در عوض، می‌توانید کتاب یا مقاله‌ای مرتبط را با دست خط خودتان برایشان پست کنید. مثلاً خیلی دوستانه می‌توانید بنویسید، «جان، این مقاله من را به یاد شما انداخت» یا «من فکر کردم که واقعاً از این کتاب لذت خواهی برد».

 

5- از آنها ارجاع و معرفی بخواهید

به مشتریان فعلی خود رجوع کنید و از آنها درخواست معرفی و ارجاع کنید. این بهترین فرصت برای تعامل مجدد با مشتریانی است که دیگر با شما ارتباطی ندارند و این تفکر را در آنها جا بیندازید که تمام مشتریان از کار با شما لذت خواهند برد.

 

6- از آنها بازخورد بخواهید

برخی فروشندگان به اشتباه باور می‌کنند که همیشه در مقام صحبت با مشتریان یک کارشناس خبره هستند. در واقع، باید سعی کنید به مشتریانتان بینشی نسبت به صنعت بدهید. از آنها سوالات اندیشمندانه در مورد موارد در حال تغییر بپرسید. شما روابط خود را بدین ترتیب تقویت خواهید کرد و در این فرآیند با بهترین روش‌ها بینش‌های ارزشمندی به آنان خواهید داد.

 

7- از آنها در رویدادهای منحصر به فرد دعوت کنید

دعوت از بهترین مشتریانتان برای حضور در رویدادهای خصوصی که شما میزبان آن هستید، بهترین روش برای تعامل با مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید خواهد بود. هتل یا رستوران مناسبی را انتخاب کنید که این ایده را که رفتاری ارزشمند برای مشتریانتان تلقی می‌شود تقویت نمایید.

ترجمه : دریک آنلاین

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
مدیسه  
 

مالتینا | خرید از آمازون

 

قاصدک 24