۲۰:۰۲:۱۰ - شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴
شناسه خبر : 8857
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرایی پدیده نخریدن خودرو
خودروسازان به دلیل اینکه در طول سالیان گذشته هم در کیفیت و هم در قیمت، در فضای غیر رقابتی فعالیت کرده‌اند نتیجه این شده است که با پدیده نخریدن روبرو شدند و محصولاتشان در پارکینگ باقی ماند.

IMG03274799غلامرضا مصباحی مقدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس 

برخی رویکردهای مطرح شده در بسته جدید اقتصادی از جمله اولویت قرار دادن صنعت خودروسازی، غلفت از صنایع کوچک و متوسط، حجم محدود انتشار اوراق خزانه و صکوک، بازنگری نکردن نرخ جریمه ۳۴ درصد، اضافه برداشت بانک‌ها و مشخص نبودن منبع اعتبار عمرانی ۷۵۰۰ میلیارد تومانی از نقاط ضعف آن است. قائل شدن سهم ویژه در سیاست‌های تحریک تقاضا برای بخش خودرو، قابل تامل است اما مشکل اقتصاد کشور در خودرو متمرکز نشده است.

خودروسازان به دلیل اینکه در طول سالیان گذشته هم در کیفیت و هم در قیمت، به تقاضای مشتری توجه نکرده‌ و در فضای غیر رقابتی فعالیت کرده‌اند. نتیجه این شده است که با پدیده نخریدن روبرو شدند و محصولاتشان در پارکینگ باقی ماند. بنابراین در این بسته حل مشکل خودروسازان در اولویت بوده است در حالی که این صنعت تنها بخشی از مشکلات است؛ در مقابل این مشکل خودروسازان بخش عظیمی از صنایع متوسط و کوچک قرار دارند که به آن ها توجه چندانی نشده است. این برای چندمین بار است که به صورت ویژه به خودروسازان کمک می‌شود اما صنایع کوچک و متوسط که بخش عمده اشتغال در آن بخش‌هاست، چندان مورد توجه قرار نگرفته اند. ۸۵ درصد صنعت کشور مربوط به صنایع متوسط و کوچک هستند. اگر دولت می‌خواهد با تحریک تقاضا تولید و اشتغال را افزایش دهد، باید به صنایع کوچک و متوسط توجه کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب