امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۳۹۷ - Wednesday, 23 May , 2018
کد خبر: 89988

چند نکته مهم در طراحی لوگو برای استارت آپ ها

برای طراحی فوق العاده ی یک لوگو نیازمند تلفیقی از هنر های مختلف هستیم. به یقین هر طراحی با توجه به مهارت و جوهره ی خویش می تواند لوگویی مناسب با هدف سازمان خود طراحی کند اما به راستی به دست آوردن تمامی مهارت ها زمان می برد. ...

البته طراحی لوگو یک بخش کوچک از زیر مجموعه ی برندینگ است که این روز ها توانسته است چندین نقطه ی فعال گیج کننده ، از طراحی داخلی تا لحن صدا در رسانه اهای اجتماعی را ترکیب کند. لوگو اگرچه همواره قسمت مرکزی طرح های یک تجارت است.

به عنوان طراح هنر های دیجیتال و رئیس هیئت داوران Brand Impact Awards ، با بسیاری از متخصصان طراحی لوگو در رابطه با پیچیدگی های طراحی صحبت کرده ام.

در ادامه ۲۵ نکته طراحی لوگو آمده است تا به شما در کار برندینگ کمک کند. از مرحله تحقیق، از مراحل مختلف مهارت طراحی لوگو و در نهایت استفاده از علامت.

پژوهش و استراتژی طراح لوگو

در هر پروژه ی طراحی لوگو قل از اینکه خودکار به کاغذ برخورد کند نیازمند یک پژوهش کامل هستیم. پنج نکته زیر برای گرفتن این مرحله حیاتی از پروسه کار است.

۰۱ رقابت خود را درک کنید

قبل از اینکه حتی شروع به طراحی مفهوم لوگوی خود کنید. ابتدا به صورت کامل بازار مورد نظر خود را مورد پژوهش قرار دهید. مشتری شما باید بتواند اطلاعاتی را در رابطه با رقیبانتان ارائه بدهد تا شما شروع کنید. تمامی لوگوها در مجموعه ی رقیبانتان را مقایسه کنید. این پژوهش می تواند کنوانسیون های ثابت آن برند در آن قسمت خاص از بازار را برای شما آشکار کند. گاهی هم می تواند در پروسه شما با تغییر دادن موارد ظاهری مشابه کمک کند. اما همواره در خاطر داشته باشید که بیشتر لوگو های مشهور و مثال زدنی جهان به صورت خاصی از بقیه ی لوگو ها قابل تمایزاند. دلیل این امر این است که آنان از روند های تکراری اجتناب می کنند و متفاوت می اندیشند.

۰۲ سوالات درست را بپرسید

استراتژی در فرایند بازاریابی در حال تبدیل شدن به امری بسیار پر اهمیت است. در عمل این موضوع به اندازه ی پروژه مربوط می شود و بستگی دارد به اینکه پروژه ما چقدر بزرگ می باشد. به هر حال تمام این فرایند با پرسیدن سوالات درست آغاز می گردد.

در کتاب اخیر مایکل جانسون چنین آمده است که ۵ و نیم مرحله به فرایند خلاقیت مایکل اختصاص داده شده است و چالش های پیچیده ی فرموله کردن استراتژی ها در دراز مدت و جزییات فراتر از انتظاری را پوشش می دهد.

جانسون در این کتاب از پرسیدن شش سوال پایه ای ادر رابطه با برند، به عنوان نقطه ی شروع حمایت می کند :

چرا در این موقعیت هستیم؟ ما چه می کنیم؟ چگونه این کار را می کنیم؟ چه چیزی ما را متفاوت کرده است؟ به خاطر چه کسی است که الان در چنین موقعیتی هستیم؟ چه چیزی برای ما بیشترین ارزش را دارد؟ و در نهایت، شخصیت و درون مایه ما چیست؟

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(