امروز: سه شنبه, ۵ تیر , ۱۳۹۷ - Tuesday, 26 June , 2018
کد خبر: 90468

چهارده نکته اساسی که برندها باید برای مدیریت محتوای اینستاگرامشان بدانند

به نظر می رسد اینستاگرام پلت فورم قدرتمندی میان تمامی شبکه های اجتماعی در حال حاضر است و با شرایط فعلی برندها، پرسونال برند ها و آنهایی که به نیاز به ارتباط با مخاطبانشان در بستر شبکه های اجتماعی پی بردند، بیش از پیش به اثربخش تر کردن ارتباط اینستاگر ...

بر اساس گزارشات منتشر شده، کابران فعال اینستاگرام، دو برابر کابران توییتر و سه برابر کاربران واتس اپ و فیس بوک مسنجر است.به نظر میرسد آن چیزی که اینستاگرام را برای استراتژی های ارتباطی اثربخش و گاها حیاتی کرده است، امکانات بصری و راحتی استفاده از این اپلیکشن است و البته نباید فراموش کرد که اضافه کردن امکانات گزارش گیری برای ارزیابی میزان اثربخشی پستها، روند افزایش مخاطبین و بررسی تعامل گروه های مخاطب بر اساس جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی، درک مناسبی از نحوه ی ارتباط برند با مخاطب برای برنامه ریزی های موثر تر ارتباطی به مشاوران میدهد. در ادامه با بررسی دو گزارش تهیه شده در سال ۲۰۱۸، نکات آماری کاربردی را مرور میکنیم که دانستن آن به تصمیم گیری و تعیین استراتژی های تولید و انتشار محتوا در این رسانه کمک زیادی خواهد کرد. این نکته را در نظر داشته باشیم این آمار مربوط به کل کاربران اینستاگرام است و ممکن است رفتارهای بومی کاربران ایرانی در برخی موارد تغییراتی داشته باشد. یک/ در حال حاضر ۸۰۰ میلیون کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد که پیش بینی میشود تا انتهای ۲۰۱۸ به یک میلیارد یوزر برسد   دو/ از هر ۱۰ هشتگ ۷ هشتگ برندد شده است، این موضوع علاوه بر کتگورایز کردن محتواها امکان ایجاد ارتباط بین برندها و مخاطبینشان و تعریف کمپین های دیجیتالی را میدهد همچنین برندها با تعریف هشتگ از امکان تولید محتوا توسط مخاطبین استفاده میکنند. پستهایی که هشتگ دارد ۱۲٫۶ % تعامل بیشتری را نسبت به محتوای بدون هشتگ دارد. در هر پست امکان استفاده از ۳۰ هشتگ هست که پیشنهاد تعداد بهینه هشتگ ۱۱ عدد هست.   سه/  ۸۰% کاربران حداقل یک برند بیزنسی را فالو میکنند ۳۰% کابران حداقل یک بار وقتی کالایی را برای اولین بار در اینستاگرام جستجوی میکردند،عملیات خرید داشته اند.   چهار/ درآمد تبلیغات اینستاگرامی ۷ میلیارد است که تا دو سال پیش ۵ میلیارد بوده.   پنج/ ۲۵% تبلیغات اینستاگرامی ویدیو هستند که ویدیو های ۳۰ ثانیه ای تعامل بیشتری را جذب میکند. با توجه به اینکه ۸۵% ویدیو ها در سوشال میدیا بدون صدا دیده میشود، اگر ویدیو تبیلغاتی شما نریتور دارد بهتر است زیر نویس هم داشته باشد    شش/ پستهایی که در آن لوکیشن مشخص شده است ۷۹% تعامل بیشتری میگیرد.   هفت/ ۷۰% پستهای اینستاگرامی دیده نمیشود، بالغ بر ۹۶ میلیون عکس ،روزانه در اینستاگرام پست میشود برای بالا رفتن احتمال دیده شدن، پستها بایستی بر روی افزایش اینگیمیت ریت بر اساس الگوریتم ها کار کنیم.   هشت/ طبق بررسی ها بهترین زمان انتشار پست سه شنبه تا جمعه از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است پنج شنبه ها بیشترین میزان نرخ تعامل را در هفته دارد یکشنبه ها کمترین نرخ تعامل را دارد بیشترین پیشنهاد برای انتشار پست، چهارشنبه ها ساعت ۳ و پنجشنبه ها ساعت ۵ و ۱۱ صبح و ۳و۴ عصر و جمعه ساعت ۵ عصر است (بر اساس اختلاف روزهای تعطیلی ایران و جهان باید روزهای پیشنهادی بومی سازی شود)   نه/ پستهای عکسی اینستاگرامی ۳۶% تعامل بیشتری از ویدیو میگیرند   ده/ پیج های با عملکرد بالا در اینستاگرام ۶۵% عکس های فیچر محصول را میگذارند، ۴۳% لایف استایل و ۲۹% عکس های سلبریتی ها با این حال این اصل رویکرد تولید محتوایی را نباید  فراموش کرد که ۸۰% محتوا بایستی روی آموزش و سرگرمی و ۲۰% برای تبلیغ محصولات    یازده/ عکسهای با تصاویر صورت انسانها ۳۸% لایک بیشتری میگیرنددوازده/ ۵۰% کپشن ها حاوی ایموجی هست.   سیزده/ ۵۹% از کاربران اینستاگرام ۱۸ تا ۲۹ ساله هستم    چهارده/ ۸۰% کاربران اینستاگرام وقتی خارج از کشور هستند از لایو استفاده میکنند   منبع sproutsocia و SmartInsight
./پایان

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(