چهار استراتژی برای انتخاب افراد مناسب در استارتاپ ها

چاپ

شما باید به زودی افرادی برای انجام کارها استخدام کنید وگرنه کسب‌وکار شما آسیب خواهد دید و ممکن است که ورشکست شوید.

قابل درک است که شما نگران استخدام کارمندان خود هستید. نقش کلیدی در این پروسه با شماست دارید و نیاز دارید افرادی را استخدام کنید که تاثیرات سریعی را به وجود خواهند آورد. شما الان نمی‌توانید هزینهی ناشی از استخدام افراد اشتباه را متحمل شوید.

 

من متوجه ام که چرا تعدادی از مدیران نگران استخدام هستند. من هم در چنین شرایطی بوده‌ام. اگر یک فرد اشتباه را به مجموعه خود اضافه کنید نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت. اما در یک استارتاپ، این کار می‌تواند به مراتب نتایج بدتری را موجب شود. زمانی که پروسه استخدام شما در یک مسیر منظم و منطقی صورت گیرد، شما می‌توانید ترس ناشی از استخدام افراد اشتباه را کاهش دهید.

 

استخدام افراد لزوما نگران کننده و ترسناک نیست. در حقیقت، من از فرآیند ملاقات افراد جدید و یادگیری از تجربه‌های آن ها بسیار لذت می‌برم. من همواره از شناخت افراد جدید و این که چه ویژگی‌های جدیدی را می‌توانند به تیم اضافه کنند هیجان زده می‌شوم.

 

من در طول این سال‌ها افراد بسیاری را استخدام کرده‌ام و درصد بالایی از آن‌ها بسیار مناسب تیم بوده‌اند. من و همکارانم جهت استخدام افراد یک قالبی را تهیه کرده‌ایم که ویژگی‌های کلیدی که از نظر ما ارزشمند است را تشخیص می‌دهد. و من به اندازه ای انعطاف پذیر شده ام که با بررسی دیدگاه‌های افراد تشخیص دهم که آیا کسب‌ وکار ما نیز برای افرادی که می‌خواهیم استخدام کنیم مناسب است یا نه. در نتیجه شما چگونه می توانید متوجه شوید که یک فرد  پتانسیل‌ها و توانایی‌های لازم برای کسب‌وکار شما را خواهد داشت و یا خیر؟ در این جا چهار پیشنهاد وجود دارد که برای من بسیار کمک کننده بوده ‌است.

 

 

  1. پروسه‌ی استخدام را در مکان‌های مناسب انجام دهید.

شما احتمالا تقاضاکننده‌های شایسته را با پست گذاشتن در یک سایت کاریابی بزرگ پیدا نخواهید کرد. به جای این، تحقیقات بیشتری انجام دهید و به جایی بروید که بهترین تقاضاکننده‌ها حضور دارند. موقعیت‌های شغلی که می‌خواهید برای آن‌ها افراد را استخدام کنید را در سایت کاریابی متناسب با آن موقعیت و یا در وبسایت خودتان قرار دهید. در لینکدین خود آن را به اشتراک بگذارید، در نتیجه کسانی که شما را دنبال کرده‌اند می‌توانند موجب گسترش آن شوند. همواره چشمان خود را باز بگذارید تا استعدادهای توانمند که ممکن است مناسب نقش‌های آینده باشند را شناسایی کنید. بدانید که هیچ وقت برای  شروع ارتباط با افراد مناسب در جهت ایجاد یک تیم ایده‌آل زود نیست.

 

به جایی بروید که بهترین تقاضاکننده‌ها حضور دارند

 

 

  1. ارزش‌های بنیادی شرکت خود را بدانید.

قبل از این که کسی را استخدام کنید ارزش‌های شرکت خود را شناسایی کنید. برای مثال ما روش‌های The Responsive Method را شناسایی کرده‌ایم. این ارزش‌های بنیادی ما مقاومت، مهربانی، سخت‌کوشی، کار گروهی و توجه را شامل می‌شود. ما با یک سرعت بالا حرکت کردیم و خودمان را نسبت به یکدیگر مسئول دانستیم در نتیجه همه‌ی ما توانستیم به اهدافمان برسیم.

 

ارزش‌های شرکت خود را شناسایی کنید

 

همچنین ما به دنبال افرادی بودیم که ارزش‌های ذکر شده را داشته باشند و خوشحالیم که توانستیم این افراد را پیدا کنیم. دستیابی به این موفقیت به این خاطر است که ما این ارزش‌ها را در آستین‌های خودمان داشتیم و به همین دلیل تعدادی از کارمندان ما خودشان راه خود را به سمت ما پیدا کردند. زمانی که نسبت به بیان عقاید خود بسیار پررنگ عمل می‌کنید، شما می‌توانید افرادی که شبیه شما فکر می‌کنند را به سمت خود جذب کنید.

 

 

  1. سوالاتی در مورد رفتار افراد بپرسید.

زمانی که با تقاضا کنندگان توانمند مصاحبه می‌کنید آخرین چیزی که باید انجام دهید خواندن رزومه آن‌ها است. به جای آن، به دنبال این باشید که کشف کنید اقدامات گذشته تقاضاکنندگان چه ارتباطاتی با ارزش‌های شما دارد، در مصاحبه خود سوالاتی در مورد رفتار افراد را بپرسید. این به شما کمک خواهدکرد که پیش‌بینی کنید تقاضاکنندگان چگونه برای شرکت شما کار خواهند کرد.

 

در این جا چندین سوال نمونه وجود دارد:

  • در فعالیت های روزانه، کار خود را چگونه اولویت‌بندی می‌کنید؟
  • بزرگترین دستاوردی که به دنبال آن هستید چه چیزی است؟
  • در طول ماه گذشته چه چیزی بیشتر از همه در کارتان شما را عصبانی کرده ‌است؟
  • در سال گذشته چه هدفی را برای خود تنظیم کرده بودید ؟

 

در مصاحبه خود سوالاتی در مورد رفتار افراد را بپرسید. این به شما کمک خواهدکرد که پیش‌بینی کنید تقاضاکنندگان چگونه برای شرکت شما کار خواهند کرد.

 

  1. اقدامات مناسب در جهت استخدام افراد را سریع انجام دهید.

تقاضاکنندگان شایسته خیلی زود جذب شرکت‌ها می‌شوند. آن‌ها احتمالاً اگر به طور فعال جست‌وجو کرده باشند چندین پیشنهاد را از شرکت‌های دیگر دریافت خواهند کرد و حتماً تعدادی از این شرکت‌ها مشهورتر از شما هستند. اگر می‌خواهید در رقابت باقی بمانید احتمالاً با این پا و آن پا کردن و به آرامی حرکت کردن موفق نخواهید شد.

 

داشتن عکس‌العمل سریع یکی از بهترین ویژگی ها برای استخدام خوب است. زمانی که شما آماده توسعه شرکت خود هستید، به سرعت با تقاضاکنندگان ارتباط برقرار کنید. شما هم‌چنین بر مبنای ادب و احترام می‌بایست افرادی را که با آن‌ها مصاحبه کرده بودید نیز از نتیجه کار مطلع کنید، حتی اگر بدانید این موقعیت برای آن‌ها مناسب نخواهد بود. همواره حفظ ارتباط با تقاضاکنندگان شایسته ارزشمند است. استارتاپ‌ها به سرعت رشد می‌کنند و ممکن است آن‌ها در آینده برای کسب‌وکار شما مناسب باشند.

 

 

اسنخدام کارمند جدید همواره ریسک‌هایی را شامل می‌شود. هیچ روش مطمئنی وجود نخواهد داشت که ضمانت کند چه کسی فعالیت‌های خود را به خوبی انجام خواهد داد و چه کسی همکاری خواهد کرد. اولین قدم جهت یافتن افراد شایسته این است که تشخیص دهید چه چیزی در شرکت شما بیشترین اهمیت را دارد. زمانی که ارزش‌های شرکت خود را تعریف می‌کنید و در طی پروسه استخدام افراد، خودتان از این ارزش‌ها پیروی می‌کنید، شما بیشتر از هر وقت دیگری آماده شده‌اید که مناسب‌ترین افراد را تشخیص دهید.

به اشتراک بگذارید...