چگونه تأثیر اقدامات تجاری خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهیم

چاپ

در ادامه به بررسی ۱۰ راهکار مؤثر در راستای افزایش تأثیر اقدامات خود در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

۱- درک درستی نسبت به اقدامات آتی خود داشته باشید

به عقیده جردن استون (مدیرعامل رسانه های اجتماعی شرکت ودافون)، تمامی نتایج حاصل از نحوه عملکرد شما خواهد بود. به همین دلیل لازم است در ابتدا درک درستی نسبت به ویژگی های هریک از شبکه های اجتماعی مدنظر خود داشته و در تلاش برای عملکردی حرفه ای باشیم. با این حال عملکرد شما در سایه اهداف تعیین شده خواهد بود. به همین دلیل اهداف شما باید کاملا مشخص و در راستای منافع شرکت باشد. با نگاهی به صفحات برندهای جهانی در شبکه های اجتماعی مختلف به این نکته پی خواهید برد که هریک از آنها رویکردی مشخص داشته و این موضوع باعث می شود تا اقدامات آنها ظاهری شایسته به خود گیرد. این موضوع در حالی است که بی برنامگی مخاطب را نیز سردرگم خواهد ساخت.

۲- برای هریک از شبکه های اجتماعی زمان کافی اختصاص دهید

فعالیت حرفه ای و تجاری در شبکه های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی و آموزش دقیق است. به همین دلیل نباید تا قبل از اطمینان از آمادگی خود، اقدام به معرفی صفحه رسمی شرکت کنید. در این زمینه استفاده از مشاوره های سایرین نیز می تواند شما را در چارچوب عملکردی درست قرار دهد.

۳-تنها گوینده نبوده و شنونده خوبی نیز باشید

درواقع شبکه های اجتماعی رسانه هایی برای گفت وگو محسوب می شوند و به همین دلیل نباید ارتباطی یک طرفه برقرار سازید. درواقع بسیاری از برندها امروزه به این شکل عمل کرده و اهمیتی به صدای مخاطب نمی دهند که این خود نارضایتی را در آنها به همراه خواهد داشت. به همین دلیل لازم است شرایطی را فراهم آورید که مخاطب نیز بتواند هر آن چیزی را که مدنظرش است مطرح کند.

۴- گسترش بیش از حد نداشته باشید

امروزه شبکه های اجتماعی و ارتباطی بی شماری را می توانید بیابید که حضور در همه آنها امری غیرممکن به نظر می رسد. درواقع با نگاهی واقع بینانه به این نکته پی خواهید برد که هیچگونه الزامی برای این موضوع وجود نداشته و تنها شما را بیش از حد درگیر خواهد ساخت. به همین دلیل ضروری است تا از میان گزینه های موجود بهترین ها را برای خود انتخاب کنید. این موضوع نیز کاملا با توجه به نیاز شما خواهد بود. برای مثال ممکن است حضور در شبکه ای نظیر اینستاگرام کاملا برای شما کافی باشد و این موضوع در حالی است که برندی دیگر نیازمند شبکه های دیگری نیز باشد. به همین دلیل بهتر است در این زمینه از مقایسه خود با سایرین جدا خودداری کنید.

۵- محدوده سرعت مشخصی داشته باشید

وجود نظم به اقدامات شما شکلی مطلوب خواهد بخشید. به همین دلیل لازم است تا تمامی اقدامات شما با این موضوع همراه باشد. در این زمینه حتی کوچک ترین کارها نظیر دفعات ارسال مطالب نیز می تواند تعیین کننده باشد.

۶- از جاذبه های بصری غافل نشوید

در راستای این موضوع که توجه مخاطب را به سمت خود جلب کنید، لازم است تمامی حواس افراد را به کار گیرید. اگرچه این موضوع کاری بسیار دشوار و حتی غیرممکن به نظر می رسد، با این حال لازم است که تا حد امکان در این زمینه تلاش کنید. استفاده از موسیقی، تصویر و متن های جذاب خود می تواند تأثیر پیام شما را افزایش دهد. به همین دلیل وجود تیم عکاسی حرفه ای از جمله الزامات کار شما در شبکه های اجتماعی خواهد بود.

۷- گرفتن لایک بیشتر را هدف اصلی خود قرار ندهید

اگرچه محبوبیت امری مطلوب محسوب می شود، با این حال این موضوع تنها زمانی مفید خواهد بود که ناشی از دیده شدن مطالب شما باشد. درواقع در صورتی که افراد با مطالب شما درگیر نشوند و تنها مطالب ارسالی را لایک کنند به معنی هدر رفتن زحمات شما خواهد بود. به همین دلیل اولویت را بر روی کیفیت کار خود قرار داده و در رابطه با تعداد دنبال کننده ها و با حتی میزان لایک های خود به نحوی وسواسی عمل نکنید.

۸- اقدامات خود را مورد آزمایش قرار دهید

در واقع هر اقدام شما باید با توجه به ویژگی های جامعه مدنظر باشد، در غیر این صورت حتی تلاش های متعدد شما ممکن است بی نتیجه بماند. به همین دلیل توصیه می شود تا همواره در رابطه با اقداماتی که نسبت به آنها با شک و تردیدهایی همراه هستید، آزمایش هایی را ترتیب داده و از نتیجه بخش بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

۹- صبور باشید

درواقع هیچ تضمینی وجود ندارد که اقدامات شما از همان لحظه شروع با استقبال بی نظیر مواجه شود، به همین دلیل توصیه می شود صبر کافی داشته باشید و به اقدامات خود زمان کافی برای شکوفایی دهید.

به اشتراک بگذارید...