امروز: سه شنبه, ۵ تیر , ۱۳۹۷ - Tuesday, 26 June , 2018
کد خبر: 90352

مریم مرادپور

چگونه یک ایده عالی پرورش دهیم

چگونه با ایده بعدی افرادی مانند مارک زاکربرگ با فیس بوک، الون ماسک با تسلا، براون چیسکی و جو گوبیا با AirBNB یا گرت کمپ با Uber آشنا شوید؟ از من چندین بار خواسته شده است که توضیح دهم چگونه یک ایده کسب و کار بزرگ را می یابم. من معتقدم نداشتن ایده یکی ...

کسب و کار شما باید مشکلی را حل کند

یک ابزار مفید چیزی است که یک مشکل را حل می کند. چند سال پیش، یک نفر از انتخاب شدن به عنوان عضو هیئت مدیره ناامید شد، به همین دلیل یک میخ و چیزی را برای استفاده از این میخ ابداع کردند.  چکش متولد شد. چالش واقعی یک ایده عالی این است که آن را شخصی سازی کنید. این فقط  یافتن راه حل برای حل مشکل نیست، پیدا کردن مشکلی است که شما دوست دارید آن را حل کنید.

 

 

دفترچه  مشکلات داشته باشید

یک دفترچه یادداشت کوچک را در جیب خود حمل کنید هر زمانی که به یک مشکل رسیدید، آن را بنویسید. مثلا بنویسید: “من از صدای خراش پنجره خود متنفر هستم” یا “من از انتظار برای تاکسی” یا “این که نتوانم اجاره دهم” یا “من از هتل ها” متنفرم. در جهان، مشکلات بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد. فقط آگاهی از این مشکلات به عنوان فرصت ها به شرکت های بزرگ و محصولاتی مانند Roomba، Uber و AirBNB  منجر شده است. این همه به دلیل ایده ها امکان پذیر است!

 

 

مشکلات روزمره را حل کنید

حدود ده سال پیش، قبل از آن که با کارآفرینی درگیر شوم، یک ایده عالی داشتم. من در ویسکانسین زندگی می کردم. آنجا به دلیلی آن تاندرای یخ زده نامیده می شود.  وسط زمستان بود و حدود ۸ اینچ برف باریده بود. همانطور که من سعی می کردم ماشین را به اندازه کافی گرم کنم تا یخ شیشه ی جلوی ماشین آب شود و من بتوانم آن را پاک کنم، فکر می کردم که چقدر خوب بود اگر چیزی باشد که شما بتوانید بر روی شیشه جلو اتومبیل قرار دهید، زمانی که صبح می خواهید بروید آن را بردارید و دیگر مجبور نباشید با دست برف ها را پاک کنید. اما من هرگز آن را عملی نکردم. این یک مشکل واقعی است و من یک راه حل واقعی را تصور کردم، اما هرگز سعی نکردم یک نمونه اولیه را برای تست این ایده بسازم، چیزی که کمتر از ۵۰ دلار برای من هزینه داشته باشد. من اخیرا محصولاتی را در بازار دیده ام که دقیقا این کار را انجام می دهند. این ایده عالی فرصت ایجاد یک کسب و کار بسیار موفق بود.

 

ایده های خود را از دفترچه بخوانید. کدام یک شما را به وجد می آورد؟ چگونه می توانید مشکلی را حل کنید؟ اگر هیچ ایده عالی ای به ذهن تان نیامد، سراغ مشکل بعدی بروید. نقشه های خود را بسازید و از طریق آزمایش ایده خود با ساخت یک نمونه اولیه و استفاده از آن ایده تان را دنبال کنید. تغییراتی برای بهبود راه حل خود انجام دهید. نکته اول، حل مسئله برای خودتان است، سپس روی حل آن برای دیگران کار کنید. اگر این مشکل، یک مشکل رایج است، تعداد مشتریان بالقوه شما بسیار زیاد است و افراد به راحتی جذب ایده ی شما خواهند شد. این روشی است که کسب و کارهای بزرگ  Uber و AirBNB را به وجود آورده است.

 

مشکلی که دوست دارید را پیدا کنید

کسب و کار آسان نیست. شما باید از کار خود لذت ببرید و از مشکلی که در حال حل شدن است، خوشحال باشید، که بتوانید ایده خود را به دیگران بفروشید. شما باید اعتماد مردم را برای ایده خود جلب کنید.

 

بنابراین، از مواجه شدن  هر روزه با چه مشکلی متنفرید؟ چه چیزی شما را دیوانه می کند؟ این اشتیاق کلیدی برای ادامه توسعه استارتاپتان است. شما باید چیزی داشته باشید که در طول روزهای سخت ساختن کسب و کار شما را سرپا نگه دارد. بله، روزهای سختی وجود خواهد داشت، اما اگر شما ایده خود را دوست داشته باشید، بسیاری از آنها لذت بخش هستند!

 

مشکلی ایجاد کنید

بعضی از بزرگترین استارتاپها از مشکلی به وجود آمده اند که مردم حتی نمی دانستند که وجود داشته است. این نوآوری است. بسیاری از کارآفرینان موفق به ارائه یک ایده عالی نیستند، زیرا حتی واقعا فکر نمی کنند که چه چیزی ممکن است. برای دانستن اینکه چه چیزی ممکن است، باید یاد بگیریم و زمینه فکریمان را گسترش دهیم. من در درجه اول یک انسان هستم و می توانم مشکلات بسیاری را حل کنم چون بسیار زیاد مطالعه کرده ام. من محدودیت های شناخته شده را می دانم و دوست دارم مزرهای آنها را جابه جا کنم. این یک شروع خوب است. شما باید مزرها را جابه جا کنید.

 

نوآوری و چالش وضعیت موجود

برخی از نمونه های بزرگ از جمله مایکروسافت، اپل، فیس بوک و تسلا هستند. چه چیز این شرکت ها مشترک است؟ نوآوری و اصیل بودن در بازار. آنها یک مشکل ایجاد کرده و آن را حل کرده ان. قبل از اپل و مایکروسافت، وضع موجود راحت بود، اما زمانی که این مردها به اندازه کافی دیوانه بودند و به این فکر افتادند تا یک دنیایی با کامپیوتر کار کنند و روی هر میز در هر دفتر در دنیا بک کامپیوتر باشد، این قدرت محاسباتی تنها به شرکتهای بزرگ محدود نشد. در حال حاضر یک کسب و کار کوچک می تواند با آنهایی که بزرگ هستند رقابت کند. ببینید چگونه یک ایده جهان را تغییر داد!

 

 

یاد بگیرید، یاد بگیرید، یاد بگیرید

شما عطش یادگیری قوی ای داشته باشید. این مهم ترین بخش پازل است. انجام تحقیقات فراوان و یادگیری بیشتر، شبیه اول درست کردن قطعات بیرونی پازل است: پایه ای برای ساخت هر چیز دیگری. شما باید بازار را یاد بگیرید. چه خرده فروشان محصول شما را (به صورت فیزیکی) حمل می کنند یا اینکه چگونه آن را به دست افراد برسانید تا بتوانید مشکل را برای آنها حل کنید؟ مشتری ایده آل شما کیست؟ رقبای شما کیستند؟ برای حل این مشکل چقدر هزینه می کنید؟ از مردم بپرسید. با دوستان و خانواده شروع کنید، اما بعد از آن به بازارها و یا فضاهایی که مشتریان ایده آل شما در آن نیستند بروید. خواندن کتاب ها، مجلات و مقالات آنلاین مانند این، به طور مداوم، دانش شما را بهبود می بخشد. بهترین ایده استارتاپ آن است که:

۱)شما دوست دارید،

۲) یک مشکل را حل کند،

۳) در مقیاس وسیع تولید شود.

 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت ببرید . فقط به یاد داشته باشید، مردم می خواهند مشکلاتشان حل شود. این کار را انجام دهید و صاحب یک کسب و کار عالی شوید!

منبع : 

برچسب‌ها: ,
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(