امروز: دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۳۹۷ - Monday, 23 July , 2018
کد خبر: 90865

سارا کمالی

۵ ویژگی مشترک کارآفرینان موفق

اگر شما تصمیم به شروع کاری دارید یا مدتی است که شرکتی را اداره می کنید، باید به ویژگی هایی که بین تمام کارآفرینان مشترک است، توجه داشته باشید. ...

 

موفقیت بلندمدت تابع شانس یا شرایط نیست، بلکه حاصل کار سخت و فداکاری هایی است که یک کارآفرین انجام می دهد. تمام افرادی که در رقابت، از دیگران پیشی گرفته و استارتاپ هایی موفق را راه اندازی کرده اند و یا توانسته اند که کسب و کارهای کوچک را به امپراتوری های بزرگ تبدیل کنند، ویژگی های مشترکی دارند که تمام افراد می توانند آن ها را یاد بگیرند و از آن ها بهره ببرند.

 

۱.پرشور و حرارت بودن:

شاید این عادت به نظر شما واضح و مبرهن به نظر برسد، اما شما شگفت زده خواهید شد وقتی بدانید که چگونه بسیاری از کارآفرینان برای دست یابی به ثروت شروع به کار می کنند، در حالی که به این ایده اعتقادی ندارند یا حتی علاقه ای به محصول خود نشان نمی دهند. به هرحال اداره کردن یک کسب و کار، کار دشواری است اما در صورتی که شما عاشق انجام دادن آن باشید این سختی کمتر به نظر می رسد. مدت زمانی که شما برای پیشرفت استارتاپ خود کار می کنید، درصورتی که شرکت شما  به هدف خود برسد، کاری طاقت فرسا که شما را آزار می دهد نخواهد بود.

 

 

۲.انگیزه داشتن:

مدیریت یک استارتاپ اغلب به معنای آن است که اگر شما تنها کارمند آن استارتاپ نباشید، قطعا کارمندی در جمع کوچکی از کارکنان خواهید بود. هیج کارفرمایی وجود نخواهد داشت که از درست به انجام گرفتن کارها اطمینان حاصل کند یا هیچ محدودیت زمانی ای توسط عوامل خارجی تعیین نمی شود تا شما را وادار به انجام دادن کارها کند. هم چنین هیچ پیامد زودهنگامی وجود نخواهد داشت اگر شما به جای کارکردن تصمیم به دیدن یک فیلم کنید. با این حال علی رغم این که ممکن است عواقبی مانند از دست دادن شغل وجود نداشته باشد اما احتمال رخ دادن پیامد های دیگری وجود دارد. شرکت شما تنها به اندازه ای که برای آن  کار و تلاش می کنید ، موفق خواهد بود. برای به موقع انجام دادن یک کار با کیفیتی مناسب، یک تعهد قوی مورد نیاز است. ” به تعویق انداختن کارها” باید یک واژه تعریف نشده برای شما باشد. به عنوان یک کارآفرین شما باید خود به سمت موفقیت حرکت کنید. درواقع این نیروی محرکه باید از درون خودتان نشات بگیرد نه از عوامل بیرونی.

 

۳.حساب شده عمل کردن:

قبل از انجام هرکاری، بنشینید و برای روز، هفته و ماه جاری برنامه ریزی کنید. اهداف شرکت خود را مشخص کنید و تعریف کنید که موفقیت برای شما دقیقا به چه معناست. مشخص کنید که در ۹۰ روز آینده شرکت شما باید هر هفته ۱۰۰۰۰ واحد را به فروش برساند یا روزانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از وب سایت شما دیدن کنند یا ارزش شرکت شما به بیش از یک میلیون دلار برسد. هدف های کوتاه مدتی تعیین کنید که با انجام دادن وظایف عملی، به شما در رسیدن به نقاط عطف مسیر کاری تان کمک کند. شما نمی توانید یک شبه شرکتی بسیار سودآور تاسیس کنید. بنابراین باید گام به گام با تعیین هدف های کوتاه مدت به اهداف بلند مدت خود دست یابید.

 

۴.تحصیلات و آموزش دیدن:

بیشتر افراد موفق هیچ گاه ادعا نمی کنند که پاسخ تمام سوالات را می دانند. آن ها تیمی از افراد با تخصص های مختلف که توانایی استخراج ایده های گوناگون را دارند، تشکیل می دهند. آن ها مقالات و کتاب ها را به طور منظم به منظور پیشگام بودن در زمینه های مختلف نوظهور مطالعه می کنند. آن ها با هدف یادگیری مهارت های جدید و بهبود مهارت های قبلی، در کنفرانس ها، رویدادها و کارگاه های آموزشی شرکت می کنند.

 

 

به طور مثال بیل گیتس یکی از شناخته شده ترین کارآفرینان در سراسر دنیاست. او به شدت به مطالعه کتاب ها علاقه مند است. بعضی تخمین زده اند که او در طول یک هفته، یک کتاب می خواند. هم چنین انتخاب های او بسیار گسترده اند: از کتاب های مربوط به کسب و کار کلی گرفته تا کتاب ها ی تاریخی. نیازی نیست که شما به سرعت او برسید. درواقع او کسی است که تمام کارآفرینان باید از او تقلید کنند. مهم نیست که شما یا کسب و کارتان تا چه اندازه موفق هستید، هیچ گاه تصور نکنید که همه چیز را می دانید. همواره به دنبال عقاید و نظراتی باشید که دانسته هایتان را به چالش می کشند.

 

  1. سرسختی:

هر استارتاپی در مسیر خود با موانع زیادی مواجه می شود. زمانی که هیچ چیز طبق برنامه ریزی پیش نمی رود یا به شکست کامل می انجامد، بیشتر کارآفرینان موفق راه خود را از سایر گروه جدا می کنند.  کارآفرینان باهوش می دانند که شکست و هرفرصت از دست رفته ای، شانسی برای یادگیری و پیشرفت چه در زمینه شخصی و چه در زمینه کاری است. آن ها به جای سرزنش کردن خود به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، بررسی می کنند که کجای کار اشتباه بوده است و برای اجتناب از تکرار آن ها برنامه ریزی می کنند. آن ها افرادی را که به خاطر ترس از شکست، کناره گیری می کنند را نادیده گرفته  و در مواجهه با مشکلات رشد می یابند.

 

هیچ ضمانتی برای موفقیت یک استارتاپ وجود ندارد. در حقیقت فقط ۵۰ درصد از کسب و کارها از ۵ سال اول موفق بیرون می آیند. شما می توانید از طریق مطالعه زندگی افرادی که به موفقیت رسیده اند شرایط را به نفع خود تغییر دهید. در مدت زمانی کوتاه شما به عادات آن ها دست خواهید یافت. عاداتی که به شما اجازه می دهند بارها و بارها به موفقیت برسید.

 

منبع : ستاک

اخبار مرتبط
 
   

دوره آموزشی کامفار- دوره آموزشی طرح توجیهی- دوره آموزشی ارزیابی طرح توجیهی

 

تهیه طرح توجیهی آنلاین- طرح توجیهی- طرح توجیهی آنلاین

دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(