امروز: یکشنبه, ۷ خرداد , ۱۳۹۶ - Sunday, 28 May , 2017
کد خبر: 46993

5 روش برای همراستایی فرهنگ و برند

ایجاد برند صرفاً گام اول است. یادگیری چگونگی به دست گرفتن کل شرکت به گونه ای که مشتریان برند شما را در هر جنبه از کسب و کارتان ببینند مهم است. ...

nnnn

به محض اینکه ایجاد برند شخصی به مولفه‌ای مهم در مدیریت مشاغل فردی تبدیل شد، ساخت کسب و کاری برند محور – از استارت‌آپ‌ها گرفته تا فورچون 500 – به عاملی غیر قابل مذاکره در موفقیت شرکت بدل شده است. صرفاً برخورداری از محصولات خوب دیگر کافی نیست. بنا به گزارش 2012 از وبر شاندویک (Weber Shandwick) و پژوهش KRC، 87 درصد مدیران شرکت ها بر این باورند که برخورداری از برند قدرتمند به اندازه داشتن محصولاتی بی‌عیب و نق حائز اهمیت است.

با وجود این، دسترسی به وضعیت تمرکز بر گسترش برند سازمانی، مستلزم ایجاد فرهنگی است که در آن وعده‌های برند شما در تار و پود عملکرد شرکت‌تان درآمیخته باشد. به واقع، سازمان‌های برندمحور وعدۀ نام تجاری خود را به پنج روش بیان می‌دارند که فرهنگ هم‌ترازی بین برند و روش های روزانه انجام عملیات سازمان را تضمین می‌کند.

 

  • تجربه مشتری

اول و مهمتر از همه، ماهیت برندمحوری شرکت ملزم به تمرکز بر مشتری است. در مورد مشتری محوری در دهه‌های گذشته، بسیار نوشته شده است. جستجوی گوگل به تنهایی در این مدت 35 میلیون نتایج، به ارمغان آورده است، اما اساساً شرکت مشتری محور به گونه‌ای است که به تاثیر اقدامات آن بر تجربه مشتری، تلاش فعالانه به تحقق نیازهای مشتری و پاسخ سریع به این نیازها زمانی که نیازها یا انتظارات مشتری برآورده نشده است، می‌پردازد. شرکتی مشتری محور بودن مستلزم مدیریت سه بعد اصلی تجربه مشتری است:

 

  • بعد فردی

این  یکی از بعدهای تجربه مشتری است که به نگرش‌ها و اقداماتی که مشتریان در آینده در برخورد با کارمندانتان با آن مواجه خواهند شد. سبک های ارتباطی و تعاملات اجتماعی مشتریان تجربیات آنها از برند شما را در سطح فردی شکل می‌دهد.

 

  • بعد محصول

این بعد از تجربه محصول به کیفیت فیزیکی محصولاتی که می فروشید یا خدماتی که ارائه می‌کنید بستگی دارد که برای شما دارایی‌های ملموس به همراه می‌آورد.

نکته : بعد محصول در تجربه برند شامل وب‌سایت ها و دیگر وثیقه‌های بازاریابی است. از آنجا که این دارایی‌های فیزیکی با مشتریان تعامل دارند، شهرت کلی برند شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

  • بعد فرآیند

این یکی از ابعاد تجربه مشتری است که به چگونگی سختی یا آسانی کسب و کار شرکت‌تان بستگی دارد. کیفیت‌هایی نظیر بهره‌وری، سرعت، کارآیی و احساس مشتری نسبت به برند شما از این جمله است.

مشکل این است که شرکت شما برای تمرکز بر مشتری، به همراستایی با تمام این سه بعد تجربه مشتری نیاز دارد. در واقع، شما نیاز اساسی به ایجاد کسب و کاری برند محور خواهید داشت.

 

  • مدیریت تعهد

اکثر بنیانگذاران استارت‌آپ، کارآفرینان و مدیران به راحتی و با خوشحالی به شما خواهند گفت که برند قوی، همه چیز برای موفقیت شرکت است. مسئله این است که آنها فقط به برند محوری فکر می‌کنند. در تحلیل نهایی، مهم نیست که رهبران در مورد بقای برند چه می‌گویند بلکه چگونگی ادامه روند آن مهم است. این اقدامات انجام شده در سازمان آنها به واقع مهم است و در شرکت با ارزش است.

 

  • تعامل کارمند

بزرگترین فرصتی که شرکت برای وعده‌های برند خود دارد این است که با تمام کارکنان در تحقق وعده برند تعامل داشته باشد. این روند مستلزم درک این مسئله است که بقای برند فقط کار کارکنان در پست‌های سرپرستی نیست بلکه از  همه چنین کاری انتظار می‌رود. از بخش فروش گرفته تا بخش‌های تولید و حسابداری و منابع انسانی، کارکنان سفرای برند محسوب می‌شوند که تجربه مشتریان (داخلی یا خارجی) را شکل می‌دهند.

 

  • فرآیندها، شیوهها، سیستمها و استانداردها

از بسیاری جهات، همترازی فرآیندهای سازمانی، شیوه‌ها، سیستم‌ها و استانداردها با وعدۀ برند، تکیه‌گاه ایجاد شرکت برند محور محسوب می‌شود.

متاسفانه، بسیاری از شرکت‌ها از فرآیند ذاتی و مشکلات سیستمی که تاثیر منفی بر برندشان دارند چشم‌پوشی می‌کنند که این نه به نفع مشتریان و نه به نفع کارمندان است. تحقق برندمحوری بدون پرداختن به وظایف ساختاری ممکن نیست. برندمحوری به معنای تمایل به بررسی و اصلاح روش‌هایی است که در آن فرآیندها، شیوه‌ها، سیستم‌ها و استانداردها با وعده برند همراستا نیست.

 

  • زیرساخت سازمانی

رویکرد شرکت نسبت به جنبه مردمی کسب و کار چگونه است؟ نقش‌ها و مسئولیت‌ها، روش کنترل عمل و پاداش، کیفیت شناخت و ویژگی شرح وظایف شغلی همگی تاثیری چشمگیر بر ماهیت برندمحوری شرکت شما دارد. به منظور سرپانگه داشتن برند، کسب و کار شما باید به ترسیم روندی بپردازد که در آن فعالیت سازمان شما هم از لحاظ فردی و هم تیمی، ساختاری و رفتاری باشد.

ترجمه : دريك آنلاين

بیمه پارسیان

اخبار مرتبط
 
 
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

 
آخرین مطالب
مدیسه  
 
 

قاصدک 24