امروز: سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۳۹۷ - Tuesday, 19 June , 2018
کد خبر: 86538

۷ اشتباه ویرانگر در بازاریابی کلیکی و راه های جلوگیری از آنها

در دنیای بازاریابی کلیکی تک تک کلیک ها واقعا ارزشمندند. در کار ارائه خدمات کلیکی به مشتریان، احتمال سود و همین طور زیان بسیار است. رساندن مشتری به تعداد کلیک هایی که برای ارتقای کسب وکارش به آن نیاز دارد، برای موفقیت شما در کار ضروری است. ...

اگر نتوانید تعداد کلیک کافی را در اختیار مشتری بگذارید، ممکن است آن مشتری را از دست بدهید و باعث بدنامی خود در توانایی تان برای انجام کار شوید. بازاریابان کلیکی زیادی هستند که در فرآیند برقراری راهبردهای مشتریان خود برای دستیابی به ترافیک و کسب وکار جدید دچار اشتباه می شوند. شما مجبور نیستید یکی از آنها باشید.

اگر تله های پیش روی تان را بشناسید و از آنها دوری کنید، خود را برای موفقیت مهیا ساخته اید و مشتری ها را هم راضی نگه داشته اید. گاهی اگر بدانیم باید از چه چیزی اجتناب کنیم، نصف راه را رفته ایم.

در اینجا هفت مورد از بزرگ ترین اشتباهاتی که از بازاریابان دیده ام بازگو می کنم:

اشتباه اول: موبایل را از قلم می اندازند

به عنوان یک بازاریاب کلیکی نمی توانید فقط روی یک پلتفرم تمرکز کنید. کارتان را محدود به کاربران رایانه های شخصی نکنید. موبایل حتی می تواند مهم تر از رایانه باشد.

باید مخاطب تان را بشناسید تا بدانید چطور با او ارتباط برقرار کنید. اگر مخاطب از موبایل استفاده می کند، در تدارک فعالیت های خود، این ویژگی مهم را در نظر داشته باشید.

اشتباه دوم: مخاطب هدف را درست انتخاب نمی کنند

اگر مخاطبی که برای آگهی تان هدف قرار داده اید اشتباه باشد، به نتیجه مطلوب تان نمی رسید.

اول باید بدانید مخاطب تان کیست؛ از کدام گروه سنی است؟ ویژگی های جمعیت شناختی او چیست؟ چه علایقی دارد؟ با هدف قرار دادن دقیق مخاطب، قادر خواهید بود آگهی تبلیغاتی خودتان را به سوی مخاطبی سوق دهید که به احتمال بیشتری کلیک می کند و به مشتری شما بدل می شود.

اشتباه سوم: امتیاز کیفی را نادیده می گیرند

بهره گیری مؤثر و بهینه از امتیاز کیفی گوگل می تواند پولی را به ازای هر کلیک برای تان ذخیره کند.

بعضی از بازاریابان تصمیم گرفته اند کاری به امتیاز کیفی نداشته باشند چون دقیقا نمی دانند گوگل چطور آن را محاسبه می کند. درست است که این وضعیت ناامیدکننده است، اما به این معنی نیست که امتیاز کیفی نمی تواند کمک تان کند.

به جای ناامیدی، امتیاز کیفی خود را ارتقا دهید تا به رده بهتری برسید و هزینه کمتری به ازای هر کلیک داشته باشید.

اشتباه چهارم: از کلیدواژه های نامناسب استفاده می کنند

همانطور که باید مخاطب درستی برای آگهی خود در نظر بگیرید، لازم است از کلیدواژه های مناسبی هم استفاده کنید که هم توصیفی از مخاطبان هدف و هم موردعلاقه آنها باشد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که تلاش شما در جلب توجه مخاطب هدف است و اگر نتوانید با کلیدواژه ها این کار را انجام دهید، فرصت تبلیغات ارزشمندی را از دست می دهید.

وقتی مخاطب هدف تان را بشناسید و بدانید برای چه چیز بازاریابی می کنید، می توانید کلیدواژه های مناسب آگهی تان را پیدا کنید. این کار احتمال کلیک کردن را بالاتر می‎برد.

توصیه: نگذارید همه سرمایه تان در گرو یک کلیدواژه تنها باشد.

اشتباه پنجم: نرخ کلیک آگهی را افزایش نمی دهند

واقعیت تبلیغ در سایتی مانند گوگل این است که کاربران حدود نیمی از آگهی ها را هرگز نمی بینند. اگر متوجه شوید که روی آگهی خوب تان به اندازه کافی کلیک نمی شود، ممکن است روی بالابردن قیمت پیشنهادی خود برای هر کلیک فکر کنید. این کار می تواند تعداد کلیک ها را افزایش دهد.

تا زمانی که بودجه معینی برای آگهی های تان تعیین نکرده اید، این کار می تواند راهی بی خطر برای آزمودن آنها باشد.

اشتباه ششم: صفحه فرود خوبی ندارند

اگر یک آگهی عالی داشته باشید و برای آنکه آگهی را به مخاطب مناسبش ارائه دهید هم کار و پژوهش بسیاری انجام داده باشید، اما در آخر مخاطب را به صفحه فرود نامناسبی هدایت کنید، احتمالا کاربر را از دست می دهید.

صفحه فرود شما جایی است که می توانید از یک کاربر صرف یک مشتری بسازید. اگر سخت کار کرده اید و به تعداد کلیک موردنظرتان رسیده اید، حال سعی در جلب اعتماد کاربر داشته باشید و اطلاعاتی را در اختیارش بگذارید که او را به سمت خرید کالا یا خدمات شما سوق دهد.

روی صفحه فرود خود سرمایه گذاری کنید تا شاهد رشد پایگاه مشتریان خود باشید. خواهید دید که ترافیک سایت تان بیشتر می شود، چرا که پیوند یک آگهی خوب با یک صفحه فرود خوب دلیلی عالی برای بازگشت مکرر مشتری به سایت خواهد بود.

شما می خواهید به مشتریان جدید خود اطلاعات ارزشمندی بدهید که بتوانند فورا از آنها استفاده کنند. می خواهید محصولات و خدماتی را به آنها نشان دهید که زندگی شان را بهتر می کند. وقتی چنین کاری می کنید، مشتری ها درباره شما به دیگران هم می گویند و هر روز ترافیک بیشتری به سوی شما سرازیر می شود.

اشتباه هفتم: ناامید می شوند

حرف آخر اینکه بازاریابی کلیکی می تواند تنش زا و مأیوس کننده باشد، با این حال رهایش نکنید و باز هم ادامه دهید.

بازاریابی کلیکی به رغم طاقت فرسا بودنش، می تواند هیجان انگیز هم باشد. این کار را یک تجربه در نظر بگیرید؛ تجربه ای که در آن سعی می کنید بهترین راه های ارتباط با مخاطبان هدف را بیابید و آنها را ترغیب کنید از طریق کلیک روی آگهی شما وارد وب سایت تان شوند.

روش کار برای هر کاربر متفاوت است، اما به مرور متوجه می شوید که کدام روش بهترین تأثیر را بر مخاطب خواهد گذاشت، بنابراین به کار ادامه دهید و راهبردهای جدیدی را امتحان کنید.

ممکن است یکی از این راهبردها در حال حاضر مؤثر نباشد، اما وقتی همگی آنها کنار هم قرار می گیرند، ترکیبی نجومی می سازند که می تواند شما را به جایگاهی برساند که از خود در پایگاه مشتریان انتظار دارید.

جمع بندی

چه در بازاریابی کلیکی تازه کار باشید و چه کهنه کار و مجرب، توجه به عادت های مخربی که همه ما در این صنعت گرفتارشان می شویم، همواره کمک کننده خواهد بود. تنها یک اشتباه کوچک می تواند منجر به تفاوت چشمگیر در تعداد کلیک های دریافتی شما شود.

با مدنظر قرار دادن این هفت اشتباه زیان بار در بازاریابی برای نیازهای مشتریان تان، این عادت های مخرب را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که یک بازاریابی کلیکی موفق از شما انتظار دارد که تیزهوش و خلاق باشید.

در عین وفاداری به روش هایی که در گذشته مؤثر بوده است، در آگهی های خود ریسک پذیر نیز باشید. وقتی راهی پیدا می کنید که بر مشتری تأثیرگذار است، رهایش نکنید.

در نهایت، لازم است از محتوایی استفاده کنید که سزاوار کلیک بوده، جذاب و هیجان انگیز باشد و مهم تر از هر چیز، حقیقتی معنادار را درمورد شرکتی که نماینده آن هستید، برای مخاطب هدف آشکار کند.

بدترین اشتباهاتی که خود شما در بازاریابی کلیکی مرتکب شده اید یا دیده اید چه بوده است؟

اخبار مرتبط
 
   
 
دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(