امروز: جمعه, ۲۶ مرداد , ۱۳۹۷ - Friday, 17 August , 2018
کد خبر: 89923

۷ توصیه برای ساختن یک شرکت با اعضای بی پروا و جسور

از بین بردن ترس یا واهمه کارکنان برای ابراز نظر در مورد مسائل شرکت، در بهبود عملکرد و میزان دلبستگی آنها به مجموعه مؤثر است. ...

بر اساس آمار اداره کارگری وزارت کار آمریکا، بیش از ۵۰درصد کسب و کارهای جدید در چهار سال اول با شکست مواجه می شوند. ساختن یک شرکت موفق سخت و انتظارت بالاست، رقابت شدیدی جریان دارد و احتمال اشتباه زیاد است. بسیاری از رهبران با ایجاد یک فرهنگ مبتنی بر ترس درشرکت، اوضاع را بدتر می کنند. البته کار آنها عموما غیرعمد است.

تزریق تدریجی ترس در شرکت معمولا غیر تعمدی است و برای همین تا آن اندازه خطرساز می شود. وقتی یک مدیر کارهایش را به صورت یک طرفه انجام می دهد، تمام بخش ها را موبه مو زیر نظر دارد و اغلب اوقات بر تصمیم گیری بقیه نظارت دارد و تصمیم بقیه برایش مهم نیست، رفته رفته فضایی به وجود می آورد که کارکنان دیگر نظر ندهند. کارکنان احساس نادیده گرفتن شدن می کنند و ارزش ها و تعهد خود در شرکت را زیر سؤال می برند. وقتی یک مدیر به داده ها یا حقایق اهمیتی نمی دهد و خودسرانه عمل می کند، ترس وارد شرکت می شود. کارکنان اعتمادشان به مدیریت را از دست می دهند و کارهای بیهوده ای انجام می دهند تا بتوانند روی مدیر خودسر خود تأثیر بگذارند.

کسب موفقیت در شرکتی که کارکنان تمام تلاش شان را به کار گیرند و بدون ترس کار کنند، راحت تر حاصل می شود. مدیران باید به کارکنان خود احترام بگذارند؛ به آنها آموزش بدهند و قدرت لازم را در اختیار آنها قرار دهند تا شرکت به شکوفایی برسد. موفقیت تضمینی نیست، ولی با این کارها سریع تر جلو می روید و در نهایت احساس بهتری هم خواهیم داشت. برای اینکه از بین بردن ترس در محیط یک شرکت در طی زمان می توان به هفت پیشنهاد زیر توجه داشت:

۱. اهداف سطح بالا داشته باشید

برای کارکنان استانداردهایی تعیین کنید که برای همه قابل درک باشد. از داده ها برای توضیح منطق پشت اهداف شرکت و چگونگی احتمال رسیدن به آنها استفاده کنید، مخصوصا وقتی که اهداف طولانی و ادامه دار باشند. سعی کنید هیجان خود نسبت به اهداف اجراشدنی را نشان دهید. کارکنان خودشان اهداف اجراشدنی را درک می کنند و برای پیشرفت در کار از مهارت های شان استفاده می کنند. اما سخت ترین بخش کار این است که باید متکی به استانداردهای خود بود. یعنی اگر در جایگاه مدیر یک سیستم باشید، باید کارکنان درجه ۳ خودتان را کنار بگذارید؛ به کارکنان درجه ۲ برای رسیدن به سطح درجه یک کمک کنید یا در صورت میسر نشدن هدف، آنها را به جای دیگر بفرستید و باید تنها کارکنان درجه یک را حفظ کنید.

۲. شفافانه برخورد کنید

بسیاری از شرکت ها ادعای شفاف بودن دارند، ولی تنها تعداد کمی از آنها در عمل این گونه اند. شفافیت حقیقی باعث به وجود آمدن اعتماد می شود. این در حالی است که اطلاعات ناقص، اسرار مرموز و عدم صداقت، باعث به وجود آمدن ترس می شود. شاخص عملکرد کلیدی را در همه جا به نمایش بگذارید؛ مخصوصا درمورد درآمد و مسائل مالی. درمورد ایده های نیمه کاره گفت وگو کنید و کارکنان را نیز به گفت وگو درمورد این مسائل و شرکت در مباحث تشویق کنید. در گفت وگوها صادقانه رفتار کنید و اخبار بد را هم مانند اخبار خوب به طور کامل و فوری به اطلاع همه برسانید. مهم تر از همه اینکه با کارکنان مانند بزرگسالان رفتار کنید، نه مانند کودکانی که نیاز به مراقبت دارند.

۳. بی طرف و منصفانه رفتار کنید

به جای تکیه زدن بر قدرت شخصی یا موقعیت خود، از داده ها برای تصمیم گیری استفاده کنید. پشتیبان های ساختاری برای کنترل خود و تیم تان بسازید؛ مثلا بودجه یا مسئولیت های مشخص را تعیین کنید. از اینکه نیازهای اساسی کار، جریان اطلاعات و اقدامات را مشخص می کنند، اطمینان حاصل کنید. سعی نکنید کاری غیر عقلانی برای جبران اشتباه کارکنان ضعیف انجام دهید. درمورد روند تصمیم گیری، تستی از میزان شرمساری خود به عمل آورید؛ به عبارت دیگر مطمئن شوید که فقط تصمیم گیری را انجام می دهید و می توانید تصمیمات خود را بدون ذره ای خجالت یا شرم توضیح بدهید.

۴. افزایش امنیت روانی

باید محیطی ساخته شود که کارکنان در آن برای ابراز خودشان و ایده های شان احساس امنیت کنند. از شکست آنها عصبانی نشوید. شکست هم به شرطی که درک و اصلاح شود، می تواند مفید واقع شود. مهربان، بخشنده و صمیمی باشید. به دستاوردهای تیم توجه کنید. هنگام انجام کارها از کارکنان تشکر کنید و بازخوردی محسوس و ویژه ارائه دهید.

۵. مرد عمل باشید

هرچه بیشتر عمل کنید، بیشتر یاد می گیرید. کم کم چرخه های یادگیری خود را کوتاه کنید و با تمام سرعتی که می توانید، از مواردی که یاد گرفته اید استفاده کنید. همه موارد را در صورت توانایی، به صورت خودکار دربیاورید تا کارکنان بتوانند روی مشکل بعدی تمرکز کنند و وقت شان صرف وظایف بیهوده نشود. کار را تازه و در جریان و حرکت نگاه دارید.

۶. واقع گرایانه مدیریت کنید

رهبران باید انتظارات بالایی تعیین کنند، اما کارکنان هم باید اهداف و ضرب الاجل هایی برای خود تعیین کنند. مطمئن شوید همه افراد مسئول، دارای قدرت یا بودجه کافی برای کارشان هستند. به کارکنان تان درمورد ایده های شدنی و کنار زدن غیرممکن ها گوش دهید. احتمال اشتباه پیش رفتن کارها را بپذیرید. حاملان خبر بد را سرزنش نکنید و به یاد داشته باشید که تیم شما شامل کارکنان درجه یک است و تمام تلاش خودشان را برای رسیدن به موفقیت انجام می دهند. از گذشته درس بگیرید و از آن برای عملکرد بهتر در آینده و پیشرفت بهره ببرید.

۷. درمورد کارهایی که باید و نباید انجام بدهید، تصمیم بگیرید

ساخت یک شرکت مانند شرکت در دو ماراتن است، نه دوی سرعت. همان طور که از تجهیزات و اموال خود محافظت می کنید، باید از کارکنان هم مراقبت کنید. خستگی واقعا بد است. برای اولویت بندی وظایف کارکنان تان با آنها کار کنید. مهم تر از همه اینکه روی مواردی که نباید انجام شوند مانند مواردی که باید انجام شوند، تأکید کنید. با این کار، هر کسی فهرستی از کارهای خود دارد و ترسی برای افراد به وجود نمی آید.

اگر سلامت، عقلانیت و روابط کارکنان به دلیل بار کاری یا استرس آن صدمه دید، شما هم به عنوان رهبر گروه شکست خورده اید. شما فردی هستید که به تعبیری تمام مسائل مرتبط با کارکنان را اجاره کرده اید؛ پس باید قلب و مغز آنها را نیز به دست بیاورید. قلب آنها را با خوب سخن گفتن و تعیین ارزش های زندگی و مغز آنها را با دادن قدرت برای انجام کارشان به دست بیاورید. یک مدیر با این کارها می تواند شرکتی شادتر بسازد؛ شرکتی که برای موفقیت طولانی مدت به خوبی آماده شود.

اخبار مرتبط
 
   

دوره آموزشی کامفار- دوره آموزشی طرح توجیهی- دوره آموزشی ارزیابی طرح توجیهی

 

تهیه طرح توجیهی آنلاین- طرح توجیهی- طرح توجیهی آنلاین

دیدگاه
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه جستجوی فرصت های کارآموزی(

آخرین مطالب
مدیسه  

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

گروه اقتصادی درسا صنعت تهران(

 

شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران(

ماهنامه دنیای الکترونیک (نسخه فارسی IEEE SPECTRUM(