خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۱۰/۱۲ ۲۰:۳۱
شناسه خبر : 46236

۸ راه برای آمادگی در برابر موانع استارتآپی

بسیاری از کارآفرینان کار خود را با برداشتن گامهای تصادفی به میدان کسب و کار شروع میکنند و به زعم خودشان کفش آهنین به پا کرده و با عزمی راسخ به سراغ کارآفرینی میروند. ...

barriers_women_in_tech_entrepreneurship

 اما همواره آسیب‌هایی در سر راه کارآفرینی وجود دارد که از این رو در طول مسیر آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای هر مرحله لازم است.

یکی از موارد کسب آمادگی، تدوین طرح کسب و کار قبل از شروع کار است. اسطوره‌های محبوب کسب و کار معتقدند که نیازی به این کار نیست، زیرا سرمایه‌گذاران هرگز آن را نمی‌خوانند. اما واقعیت چیز دیگری است. اگر شما تنها فردی باشید که طرح کسب و کار را برای سرمایه گذاران انجام می‌دهید، به دردسر افتاده‌اید. شما برای خودتان به طرح کسب و کار نیاز دارید تا نقشه‌راه دقیقی ترسیم نموده و از طریق آن از بین موانع راه خود را پیش ببرید و میزان پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید.

از دیدگاه من، به عنوان مشاور و مربی بسیاری از کارآفرینان، مجموعه‌ای از راهبردهای اصلی وجود دارد که باید برای هر کسب و کار اعمال شود تا به طور چشمگیری شانس موفقیت بهبود یابد. اینها شامل موارد زیر است:

۱-       پیش از شروع، نگاهی هم به منابع موجودی خود داشته باشید.

تامین بودجه، یکی از منابع حیاتی مورد نیاز برای شروع کسب و کار است. مهمتر از آن، دامنۀ معلومات، روابط و تعداد مشتریان بالقوه است. برخی کارآفرینان با شور و شوق پا به میدان استارت‌آپ می‌گذارند، در حالی که بدون برنامه‌ریزی حرکت به جلو دشوار است.

۲-     موفقیت را به صورت مرتبط با همین استارت‌آپ تعریف کنید.

از نظر برخی کارآفرینان، هدف نهایی آنها فعالیتی اجتماعی مانند حفاظت از محیط زیست یا غذادادن به گرسنگان است. برای برخی دیگر، هدف کسب پول بیشتر است. مقاصد کارآفرینی کاملاً متفاوت است. اگر شما و تیم‌تان نمی‌دانید که در حال رفتن به کدام سو هستید، موانع بزرگ و بی‌پایانی سر راهتان وجود خواهد داشت.

۳-    برای راه‌اندازی استارت‌آپی با ارزش، آمادگی کسب کنید.

هر استارت‌آپی به نطق آسانسوری ساده یعنی تعیین کمیت ارزش سفر نیاز دارد که می‌تواند در کمتر از یک دقیقه با اعضای تیم جدید، سرمایه‌گذاران بالقوه و مشتریان ارتباط برقرار کند.

۴-     امور مالی خود را محاسبه و مدیریت نمایید.

حتی کسب و کارهای غیرانتفاعی نیز برای عملکرد به پول نیاز دارند، بنابراین هر کسب و کاری به الگوی کسب و کار با طرح‌هایی برای درآمدسازی نیاز دارد. هزینه‌ها را مدیریت کنید و موفقیت را با سوددهی و نیز ارزش اجتماعی ارائه شده بسنجید.

۵-     مقیاس‌بندی کسب و کار به فرآیندهای قابل تکرار نیاز دارد.

برنامه‌ریزی برای غنای ساختار، مردم و منابع مالی در راستای رسیدن به موفقیت اولیه به رشد بلندمدت لازم است. این به معنی تفویض وظایف و مدیریت خرد و صرف زمان بیشتر در کسب و کار است.

۶-     معیارهایی را برای پایش سفر کارآفرینی خود تعریف کنید.

معیارهای معمول مالی از جمله هزینه‌کرد در زمان مشخص، سود ناخالص، رشد درآمد و سود خالص است. شما نیز به قیف فروش، هزینه‌های جذب مشتری و بازاریابی به عنوان درصدی از درآمد نیاز دارید. این اندازه‌گیری‌ها باید با ارزش‌های شما و فرهنگ شرکت‌تان پیش برود.

۷-    ایجاد انگیزه و پاداش مستمر تیم خود را فراموش نکنید.

وفاداری تیم و انگیزه مثبت، نیرویی قدرتمند برای غلبه بر موانع پیش‌بینی نشده است. سیستم های پاداش باید بر پیشرفت و نتایج به جای زمان کاری یا لقب‌ها تمرکز داشته باشد. هر نقطۀ عطف و موفقیتی، ولو کوچک را پاس بدارید تا حرکت رو به جلو همچنان حفظ شود.

۸-    محرک و قدرت خود را حفظ کنید.

اگر تلاش کنید ۲۴ ساعت شبانه روز کار کنید، در این سفر کارآفرینی دوام نخواهید آورد. اطمینان حاصل کنید که در برنامه زمانی خود، زمانی را هم برای تجدید قوای جسمی و روانی از جمله سرگرمی و خانواده در نظر گرفته اید. مشاوران، مربیان و گروههای پشتیبانی کسب و کار اساس چشم انداز بهتر در مسیر پیش رو است.

ترجمه : دریک آنلاین

به اشتراک بگذارید...